Nějak nechápu, co se tady řeší. Zaměstnanec předložil potvrzeni, budu předpokládat, že do 15.2.
1. Má mzdová účetní zákonnou kompetenci předložené potvrzení zpochybňovat, měnit nebo podle něj nepostupovat? Nemá.
2. Z jakého důvodu by jí měl zaměstnanec předložit mzdové lístky? Takového zákonného důvodu není.
3. Je to problém mzdové účetní, která provádí RZD? Není.
4. Je plátce daně povinen provést RZD jen na základě dokladů předložených do 15.2.? Je.
5. Vznikne nebo vznikla někomu škoda? Pokud ano, ať se domáhá její náhrady na tom, kdo ji způsobil.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
1. 4. 2022 14:50
Dobrý den,
prosím o radu. Provádím roční zúčtování daně zaměstnanci, který nastoupil 1.7. příslušného roku. Od předešlého zaměstnavatele dodal potvrzení o zdanitelných příjmech, dle kterého učinil prohlášení za období 1-6, vyživované děti -ne, ivalidita ani studium také ne. Úhrn příjmů je 568.953,- a skutečně sražená záloha na daň 50.767,- Kč. Pokud dobře počítám, tak záloha by měla být zhruba o 20 tisíc vyšší. Co s tím? V ročním zúčtování mi teď vychází nedoplatek...
Děkuji