Zaměstnanec přihlášen k jiné pojišťovně.

  • 17. 5. 2024 13:41

    Dobrý den, prosím, jak vyřešit následující. Zaměstnavatel si nezkontroloval kartičku ZP a nahlásil mi špatnou pojišťovnu, kde jsem zaměstnance chybně přihlásila a dva měsíce se posílaly odvody tam. Jak nyní postupovat? Na hromadném oznámení nahlásit odhlášku k datu nástupu a požádat o vrácení plateb? Za každý měsíc poslat opravný Přehled s nulovými částkami? Nebo stačí jen napsat zpětvzetí Hromadného oznámení i následných vystavených Přehledů a požádat o vrácení? Poučení pro mne ... chtít vždy vidět kartičku pojišťovny :-) Děkuji za Váš čas. Š.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 5. 2024 8:16

      M.F.

      Dobrý den, je zajímavé, že Vám ZP neposlala upozornění, že není jejich pojištěncem.
      Nicméně já bych to udělala takto:
      Přihlásit na správnou ZP
      Opravit přehledy a zaslat na obě ZP. Já jsem kdysi psala i průvodní dopis s vysvětlením proč nastala tato situace a vyčíslila rozdíl.
      Na ZP kde vznikl dluh = ihned zaslat nedoplatek
      Na ZP kde je přeplatek = buď zažádat o vrácení rozdílu anebo si ponížit platbu z dalšího zpracovaného měsíce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).