Dobrý den,
kdysi dávno, když ještě nebylo KH, jsem taky tak opravovala= doúčtovávala rozdíl faktury přijaté. Chyba nebyla na straně dodavatele, ale já prostě špatně zadala fakturu do systému t.j. zadala jsem ji na nižší částku, než ve skutečnosti byla, při párování úhrad jsem na to přišla, případně dodavatel upozornil na nedoplatek.
S původním zaúčtováním jsem nehýbala, ale stejnou fakturu jsem si zadala do systému ještě jednou ve výši doúčtování ZD + DPH = doplatek. Napsala jsem si k tomu vysvětlení a nikdo nikdy nic neříkal, neměl proč, protože to nebylo v rozporu s DPH ani dani z příjmů ani s účetnictvím. Dnes bych to udělala stejně, pokud by to šlo správně do KH a pokud původní faktura a ta nová má stejný ev.č. Pokud doplatek je pod 10.000,- Kč tak bych ho dala, jako by byl nad - můj SW to umožňuje. Podle mne nárok na odpočet 3 roky platí.
Že dodavatel nevystavil opravný d.d. a fakturu jen opravil, vy neovlivníte .... jen děláte, co můžete.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
9. 9. 2024 13:48
Dobrý den,
prosím o radu. Přišla mi teď v září opravená faktura od dodavatele (neboť si všiml, že má nedoplatek), kde je přidán jeden produkt. Původní fakturu již mám uplatněnou v červnu. Můžu tedy pod stejným VS navést do faktur jen tu doplněnou položku a zbytek DPH si uplatnit v září? Tudíž teď v září by to spadlo do souhrnného řádku, v červnu nebylo.
Děkuji.