Likvidace starých zásob - daňové dopady

  • 24. 1. 2025 11:32

    Dobrý den,

    vedení naší výrobní společnosti v minulém roce rozhodlo o likvidaci starých neprodejných a pro výrobu nevyužitelných zásob (materiál, zboží i výrobky), abychom uvolnili prostory. Vše máme naúčtováno na 549.
    Pokud máme pro likvidace vyhotoveny likvidační protokoly a máme faktury, které potvrzují odvoz zlikvidovaných zásob, můžeme vše ponechat v daňových nákladech a nemusíme odvádět DPH, pokud to chápu správně.
    Máme tady ale u několika položek problém s hodnotou materiálu na skladě. V minulosti zřejmě někdo zadal do programu chybná data a hodnota likvidovaného zboží je nadhodnocena.
    Můžete mi poradit, jak tuto situaci správně řešit?
    Je ještě něco, na co si u likvidací dát pozor, aby byly daňově uznatelné a nemuseli jsme odvádět DPH? Co vše u likvidací ukládáte jako podklad pro budoucí kontrolu FÚ?

    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).