Prodávání ve stánku přes SumUp a doklady

  • 25. 6. 2025 14:23

    Zdravím,

    naše nezisková organizace zašala prodávat na akcích merch (ponožky, čepice). Platby provádíme bezhotovostně přes terminály SumUp. Jsme plátci DPH.

    Účetní mi tento týden sdělila, že ke každému prodeji bych měl vystavit fakturu, což mi ale přijde jako zbytečně složitý postup - těžko budu od každého zákazníka, co si koupil ponožky, shánět osobní údaje k vystavení faktury. Pokud vše správně chápu, měl by stačit zjednodušený daňový doklad.

    Setkali jste se někdo s prodejem přes SumUp a jak situaci řešíte? Stačí pro vedení účetnictví pouze výpis transakcí ze SumUp, kde je uvedena indetifikace prodejce, zaplacená částka s rozlišením DPH a přehled prodaných věcí, nebo je potřeba vystavit ke každému prodeji nějaký doklad, popř. jaký typ?

    Moc děkuji za pomoc.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).