Obsah a četnost tzv. školení BOZP zaměstnanců, jakož i způsob ověřování znalostí zaměstnanců a VEDENÍ DOKUMENTACE o provedeném školení si určuje zaměstnavatel sám (jeho zákonná povinnost). Je tedy přímo na zaměstnavateli, který z vámi uvedených způsobů (případně jiný způsob) mu nejvíce vyhovuje k tomu, aby mohl vždy v případě potřeby prokázat řádné plnění své zákonné povinnosti zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění BOZP.
Pokud v dotaze pod BOZP školení myslíte i školení požární ochrany, tak u něj je to trochu jiné. Tam to řeší přímo právním předpis: "záznam o provedeném školení, který obsahuje název právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby, datum, náplň školení, způsob ověření získaných znalostí, popřípadě doklad o tomto ověření, dobu trvání školení, seznam zaměstnanců s podpisy proškolených osob, jména a podpisy osob, které školení provedly, včetně prohlášení o oprávněnosti k provedení školení podle § 16a zákona".
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 10. 2025 10:31
Dobrý den, prosim o radu. BOZP školení ve firmě zajišťuje externí firma a po každém testu ve školení vyjede zaměstnanci certifikát. Je potřeba, aby si tento certifikát zaměstnanec vytiskl, podepsal a předal zaměstnavateli? Nebo stačí, když bude k dispozici na portálu, kde testy udělal? A nebo ho stáhl do pdf a zaslal zaměstnavateli např. mailem? Děkuju