Ochrana osobních údajů - pracoviště

  • (neregistrovaný)

    5. 1. 2006 14:50

    Existuje prosím nějaký zákon, který určuje vybavení pracovního prostředí při zpracování a uchování osobních údajů (uzamykatelná místnost, oddělená místnost atp.) Navigujte mne prosím. Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 1. 2006 15:35

      Jiřka (neregistrovaný)

      Re: ochrana osobních údajů - pracoviště
      O ničem takovém nevím. Pouze se tyto údaje nesmí dostat k nepovolaným osobám, nesmí být zveřejněny. Jestli je zamknete do skříně nebo si je budete nosit pod svetrem, je Vaše věc.

    • 5. 1. 2006 15:52

      Martin (neregistrovaný)

      Re: ochrana osobních údajů - pracoviště
      V podstatě o tom hovoří pouze § 13 zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů - ovšem pouze v obecné poloze - "správce a zpracovatel jsou povinni přijmout taková opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům" atd. atd.

    • 5. 1. 2006 16:51

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: ochrana osobních údajů - pracoviště
      Zkuste použít i informace ze zákona o archivnictví a spisové službě, č. 499/2004 Sb., pokud jste podle § 3 odst. 2 písm. a) podnikatel zapsaný v OR, jste soukromoprávním původcem s povinností uchovávat vybrané dokumenty, vydejte si vnitřní předpis, kterým upravíte vše, co se týká ukládání písemností, jejich zabezpečení proti odcizení, zničení nebo zneužití a tím ve firmě vyřešíte i nakládání s dokumenty obsahujícími osobní údaje, jejichž ochranu jste povinni zabezpečit.pájaporadce

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).