Re: faktura "pozpátku" - jde to?
Z jeho strany to bude posuzováno jako neoprávněné podnikání neboť Vám dodával zboží bez ŽL.
Ať Vám dá doklady od materálu (stejně je nepotřebuje) a napište s ním dohodu o provedení práce do loňského roku.
Až bude podnikat na Slovensku a bude plátce tamní DPH, bude Vám vystavovat za zboží které Vám dodá bez DPH.
Jenom připomínám, že jste povinnen vést skladovou evidenci, tedy i prokazovat kde jste zásoby pořídil. Tedy mít nejprve výdej zboží a pak příjem nelze.
Děkuji za Vaši odpověď - krátká, ale výstižná. Je vidět, že jste v obraze. Víte, nejde mi o loňský rok 2005.Ta dohoda o provedení práce je zajímavá myšlenka. Ale tuším, že tam bude nějaký zádrhel. Jednak on to bude určitě muset sdělit svému nynějšímu zaměstnavateli kvůli zdanění (což nechce, protože by prozradil budoucí podnikatelský záměr). A už vůbec netuším, co by to znamenalo pro mě. Zda můžu takto najmout soukromou osobu a zda bych snad musel i něco odvádět ? Jsem technik a těmto problémům jsem se vždy snažil vyhýbat. Už proto, že legislativa se stále mění a už se v tom nevyzná ani p.... .
Pokud k tomu máte co říct, budu velmi rád. Sháním informace kde se dá a čas pracuje proti nám. děkuji předem. Mirek
Dobre, tak pak je otazka, kolik na tom budete mi marzi, myslim jestli je treba tak vysoka, ze by naklady pokryly pausalni naklady. Pokud na tom mate 100 % a vic nad vyrobni cenu, tak by to stalo za uvahu nebo vypocet a nemusel by kolega taky danit.
Paušální daň nehrozí, kromě výroby mám i nákup a prodej. Ale ani samotná marže není takto vysoká. Zkrátka musím uplatnit skutečné náklady. Ale zaslechl jsem takový názor, že to jde udělat systémem "komise" podobně jak to prý dělají knihkupci. Jde mi o letošní rok 2006. Že by dal zboží jako do komise, ono se hned prodá, ale fakturu mi na něj vystaví až třeba v posledním čtvrtletí tohoto roku. Budu to tak mít v nákladech a snad se tím neporuší nikterak zákon. Jaký na to máte názor? Mirek