Re: daňové zvýhodnění - vratka od F.Ú.
A kde byl těch 10 měsíců?Jestli u jiného zam.,tak to vyřešíte všemi příjmy.Pokud nebyl ani na ÚP,pak nevím,proč děláte RZD ze dvou měsíců?
Re: No nazdar, to bude binec...
...když se takhle dohadují mzdové účetní :-( Nejsem na tohle odborník, ale vím, že nemusel mít celý rok žádné příjmy, ale pokud v listopadu měl alespoň minimální mzdu, měl nárok na DB a nárok na něj neztrácí ani pokud nesplní nárok při RZD. A to mu udělat až na vyjímky musíte, pokud požádá a nemá jiný souběžný prac.poměr.
Re: No nazdar, to bude binec...
Vracet nic nebudete, zamestnaci bonus zustane.
Take jsem se s tim pral a narazil jsem na Fu na dobrou pani a ta si semnou povidala a poradila.
Je-li zamestnanec zamestn na 1/2 uvazku tedy 4 hod, ma tim padem vyssi mzdu nez je min. mzda, tak na bonus ma narok , kdyz mu jej vyplacite mesicne. Onemocni-li, tak v ten mesic bonus nedostane . Pri rocnim zuctovani, kdyz zjistite, ze by nemel byt vyplacen, tak mu vyplaceny bonus zustava. Problem je , kdyz u tohoto zamestnace chcete udelat dodatecny dopocet bonusu, to uz na ne nebude mit narok, nedoshne-li mzdu za cely rok 6x min. mzda.
Nevim jestli jsem to popsal dobre, ale jak jsem dostal, tak davam dale.
Re: Kdo zaplatí bonus - ztráta nároku
Mně se líbí, jak Lence všichni odpovídají na něco jiného, než se ptá, a jak ona pořád vytrvale a klidně opakuje svou otázku :-) Také bych to ráda věděla. Jestli správně uvažuji, jsou to opravdu peníze firmy vyplacené navíc. J.F.
Už jsem se to konečně dozvěděla, paní Jano. Musí se podaž žádost podle §35d/5 zákona o daních z příjmů o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem daně poplatníkům na měsíčních daňových bonusech (žádost o vrácení daňového bonusu). F.Ú. na základě této žádosti bonus vrátí.