Hlavní navigace

Prosíííím pomoc

  • (neregistrovaný)

    6. 2. 2006 12:28

    Prosím moc o pomoc.
    Jsem začátečník a nevím si rady s nákupem budovy.
    Podnikatel koupil starší budovu - dříve sloužila jako knihovna.
    Budova se bude celá kompletně opravovat a bude sloužit
    jako administrativní a zároveň jako sklad.
    Podnikatel vede daňovou evidenci.
    Budovu jsem zařadila do 5 odpisové skupiny. Je to správně?

    Problém mám teď v tom, zda můžu tuto budovu odepisovat už
    za rok 2005. ????Budova je v rekonstrukci. Stavební povolení máme. S podnikatele nejsem schopna vytáhnout, jestli byla
    provedena kolaudace. Pomůže mi někdo ohledně tohoto problému?
    Kde mám zjistit zda byla budova již zkouladována?
    Možná jsou to pro Vás směšné otázky, ale opravdu s tím nemám
    žádnou zkušenost a kolegyně, která dělá mzdy také neví i přesto
    že je o několik let starší jako já. Moc Vás prosím o pomoc.....
    Děkuji Ivana

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 2. 2006 12:37

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: prosíííím pomoc
      Neznám podrobnosti, ale pokud byla budova pořízena a nemohla ve stavu v době pořízení sloužit pro podnikání a z toho důvodu byla zahájena rekonstrukce, tak povedete jak budovu tak i náklady na rekonstrukci na účtu 042 a to až do doby kolaudace. Pokud vám majitel nepředloží kolaudační rozhodnutí, tak budovu vč. TZ nezařadíte a neprovedete odpisy. Je snad v jeho zájmu, aby si o odpisy snížil základ daně.

    • 6. 2. 2006 13:20

      Ivana (neregistrovaný)

      Re: prosíííím pomoc
      Smlouva o koupi budovy byla provedena v roce 2004 a zaplacena
      v roce 2005 - úvěrem. Budovu zatím eviduji na majetku. Podnikatel
      mě totiž přinesl doklady o úvěru, smlouvě o koupi budovy,doklady o provedných opravách a rekontrukcích až
      letos. Tudiž to teprve teď dávám dohromady. Když jsem se ho
      zeptala zda je budova funkční sám mě nedokázal odpověď. Jenom