Re: Inventura
Pokud učtujete o zásobách způsobem "B", pak musíte vést skladovou evidenci. Pokud ale nakupujete materiál na konkrétní zakázku, pak si náklady evidujte podle čísel zakázek (kalkulační jednice) a účtujte jako spotřebu přímého materiálu s uvedením čísla zakázky. Zrovna tak uvádějte číslo zakázky i u fakturace, nezabudovaného materiálu dle inventarizace k 31.12. a u rozpracovanosti k 31.12..
Do směrnice si uveďte, že materiál je pořizován vždy v množství potřebném pro každou jednotlivou zakázku, je uložen na místě konečné spotřeby a není tedy skladován.
Postupů bude asi více, ale je nesmysl vést skladovou evidenci, když materiál není skladován a je ihned spotřebováván.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
12. 2. 2006 19:29
Jsme firma, která se zabývá rekonstrukcí materiál koupíme na danou zakázku a hned jej také vydáme. Takže nemáme žádný sklad. Účtujeme tedy metodou B (PÚ).
Musím provést inventuru k 31.12.2005
501/112
112/501
Prosím, je to tak? Musím provést o inventuře nějaký záznam?
Děkuji