Inventura

  • (neregistrovaný)

    12. 2. 2006 19:29

    Jsme firma, která se zabývá rekonstrukcí materiál koupíme na danou zakázku a hned jej také vydáme. Takže nemáme žádný sklad. Účtujeme tedy metodou B (PÚ).
    Musím provést inventuru k 31.12.2005
    501/112
    112/501
    Prosím, je to tak? Musím provést o inventuře nějaký záznam?
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 2. 2006 20:04

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Inventura
      Pokud učtujete o zásobách způsobem "B", pak musíte vést skladovou evidenci. Pokud ale nakupujete materiál na konkrétní zakázku, pak si náklady evidujte podle čísel zakázek (kalkulační jednice) a účtujte jako spotřebu přímého materiálu s uvedením čísla zakázky. Zrovna tak uvádějte číslo zakázky i u fakturace, nezabudovaného materiálu dle inventarizace k 31.12. a u rozpracovanosti k 31.12..
      Do směrnice si uveďte, že materiál je pořizován vždy v množství potřebném pro každou jednotlivou zakázku, je uložen na místě konečné spotřeby a není tedy skladován.
      Postupů bude asi více, ale je nesmysl vést skladovou evidenci, když materiál není skladován a je ihned spotřebováván.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).