Re: Prodloužení reklamace nad 30 dní
>Jako zákazník jsem si zakoupil PC zdroj, ten se mi po
>určité době pokazil a tady jsem ho reklamoval - no a
>teď se dívám na reklamační protokol který jsem při
>předání zdroje obdržel že :
> "Zákazník souhlasí s možností prodloužení lhůty pro
>vyřízení reklamace o 10 dní nad rámec třiceti dní."
>
>Nevím zdali jsem tento reklamační protokol podepisoval
>nebo mi byl jen předán a dotaz zní zdali si toto může
>prodejce dovolit?
Ano, může. §19/3 zák. na ochranu spotřebitele výslovně stanoví, že si můžete dohodnout i delší lhůtu pro vyřízení reklamace.
>Bude se to lišit v případě že jsem to podepsal od
>případu kdy bych to pouze převzal bez podpisu?
Bude. Pokud jste s prodloužením reklamace nevyslovil průkazně souhlas (třeba tím podpisem), platí 30 dní.
>Kde se mám v případě uplynutí třiceti dní obrátit -
>pokud nebude reklamace vyřízena?
To záleží na tom, jestli jste se na tom prodloužení dohodli nebo ne.
>Má prodejce povinnost mě informovat o tom že si mohu
>opraveny/vyreklamovaný výrobek vyzvednout? (nastane
Ne.
>situace že po příchodu do prodejny mi dají třeba nový kus
>- ale doba třiceti dní už uplynula a ja jsem od nich
>neobdržel žádnou zprávu že je reklamace vyřízena).
Musíte si to hlídat sám.
>Mohu požadovat vrácení peněz - nebo mi mohou nabídnout
>stejný výrobek a ja musím přijmout?
>Děkuji
Pokud tedy bude platit jen těch 30 dní, můžete po jejich marném uplynutí odstoupit od smlouvy, tedy žádat vrácení peněz.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
1. 3. 2006 8:04
Jako zákazník jsem si zakoupil PC zdroj, ten se mi po určité době pokazil a tady jsem ho reklamoval - no a teď se dívám na reklamační protokol který jsem při předání zdroje obdržel že :
"Zákazník souhlasí s možností prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace o 10 dní nad rámec třiceti dní."
Nevím zdali jsem tento reklamační protokol podepisoval nebo mi byl jen předán a dotaz zní zdali si toto může prodejce dovolit?
Bude se to lišit v případě že jsem to podepsal od případu kdy bych to pouze převzal bez podpisu?
Kde se mám v případě uplynutí třiceti dní obrátit - pokud nebude reklamace vyřízena?
Má prodejce povinnost mě informovat o tom že si mohu opraveny/vyreklamovaný výrobek vyzvednout? (nastane situace že po příchodu do prodejny mi dají třeba nový kus - ale doba třiceti dní už uplynula a ja jsem od nich neobdržel žádnou zprávu že je reklamace vyřízena).
Mohu požadovat vrácení peněz - nebo mi mohou nabídnout stejný výrobek a ja musím přijmout?
Děkuji