Re: gravere:-)
no právě. to mé stálo 4000. ale ceny šly hodně dolů. nabízejí dvd o třídu výš, které teď stojí 2500. samozřejmě bych byla raději, kdyby vrátili peníze. tvrdí, že pokud mi ho neprodali oni, peníze vrátit nemůžou:-( (i tak jsem ráda, že se mi povedlo reklamovat - cedule na obchodě - reklamace si uhraďte a poté přihlašte u konkurzního správce dostala dost lidí s neznačkovým zbožím do kolen - Protec či jak se ta firma jmenovala)
Re: gravere:-)
Oni ty ceny ani nemuseli jít tak dolů, jako si prodejce mohl přidat
např. 100%. A u výrobce jsou ceny většinou nižší.
Re: gravere:-)
>>>>nevím, zda jsem to dobře tipla, ale vyznáte se v
>>>>reklamacích?
>>>>koupila jsem dvd u prodejce, který zkrachoval.
>>>>podařilo se mi reklamovat u výrobce, který inzeruje
>>>>na
>>>>netu,
>>>>aby zákazníci reklamovali přímo u něj a nemuseli přes
>>>>prodejce (ORAVA). zjistili, že je dvd neopravitelné,
>>>>tvrdí, že peníze nemůžou vrátit. shodný typ už není.
>>>>můžou mi dát jiný typ?
>>>
>>>A vy jste se jich na to nezeptala? Pokud nabízejí že
>>>můžete reklamovat, tak ať to dotáhnou do konce.
>>>Nabídněte jim, že si doplatek uhradíte, pokud to nové
>>>bude
>>>dražší.
>>
>>no právě. to mé stálo 4000. ale ceny šly hodně dolů.
>>nabízejí dvd o třídu výš, které teď stojí 2500.
Jistě, kdyby vám vrátili peníze, tak si za ty 4k můžete dnes koupit DVD s minibarem :-)
>>samozřejmě bych byla raději, kdyby vrátili peníze.
>>tvrdí, že
>>pokud mi ho neprodali oni, peníze vrátit nemůžou:-(
Můžou, ale nemusí. Ještě jednou opakuji - pokud prokazatelně nepřevzali závazky prodejce.
>>(i
>>tak jsem ráda, že se mi povedlo reklamovat - cedule
>>na
>>obchodě - reklamace si uhraďte a poté přihlašte u
Aha, tak tím je to jasné.
>>konkurzního správce dostala dost lidí s neznačkovým
>>zbožím
>>do kolen - Protec či jak se ta firma jmenovala)
Proboha, TV Protec... Škoda, že jste se nezeptala dřív.
Bylo to Brno?
>
>Oni ty ceny ani nemuseli jít tak dolů, jako si
>prodejce mohl přidat
>např. 100%.
Jistě, 100% na spotřební elektronice. A teď ještě tu o Červené Karkulce...
I když u Protecu jeden nikdy nevěděl...
> A u výrobce jsou ceny většinou nižší.
A já jsem si pořád říkal, na čem ti prodejci vlastně vydělávají...
Re: gravere:-)
>nevím, zda jsem to dobře tipla, ale vyznáte se v
>reklamacích?
Ne :-)
>koupila jsem dvd u prodejce, který zkrachoval.
>podařilo se mi reklamovat u výrobce, který inzeruje na netu,
>aby zákazníci reklamovali přímo u něj a nemuseli přes
>prodejce (ORAVA). zjistili, že je dvd neopravitelné,
>tvrdí, že peníze nemůžou vrátit. shodný typ už není.
>můžou mi dát jiný typ?
Nejprve obecně: to, že prodejce zkrachuje, neznamená, že přestává ručit za své závazky. V případě ukončení činnosti provozovny (ať už kvůli krachu nebo čemukoliv jinému) musí oznámit na ŽÚ, kde můžou zákaznicí reklamovat (§14).
Tohle už ale máte jasné. Budeme to tedy chápat tak, že se výrobce zavázal převzít za prodejce závazky v plné výši. V tom případě, protože jde o nepravitelnou vadu, máte nárok na vrácení peněz (což výrobce odmítá) nebo výměnu za bezvadný kus (i jiný typ, pokud s tím budete souhlasit).
Nyní si tedy musíte s výrobcem ujasnit, zda opravdu oficiálně přebírá zákonné závazky prodejce. Pokud ano, můžete ho donutit (rep. se o to pokusit) i k vrácení peněz, protože odstoupení od smlouvy nebo výměna věci je na vašem rozhodnutí. V případě výměny např. za dražší typ byste ani neměla mít povinnost doplácet, protože cenový rozdíl bych viděl jako náklady na reklamaci (vy prostě chcete fungující věc a je na prodejci, jak to udělá) a ty nese prodejce.
Jestliže by výrobce nepřevzal všechny závazky beze zbytku, musela byste se s nárokem obrátit na prodejce, což je bohužel dost teoretická možnost.
Re: gravere:-)
díky. takže jelikož výrobce nijak nepřevzal závazky prodejce, jen je to solidní firma, která "dobrovolně" nabídla vyřízení reklamace, tak se budu muset spokojit s výměnou za levnější, i když kvalitnější kus. protože požadovat vrácení peněz po prodejci bude mít stejný efekt, jako chtít aby konečně přestalo sněžit.
Re: gravere:-)
>díky. takže jelikož výrobce nijak nepřevzal závazky
>prodejce, jen je to solidní firma, která "dobrovolně"
>nabídla vyřízení reklamace, tak se budu muset spokojit s
>výměnou za levnější, i když kvalitnější kus. protože
Pokud je to tak, pak ano. Kdyby závazky převzal úplně, bylo by, jak jsem psal, rozhodnutí o způsobu vypořádání na vás.
>požadovat vrácení peněz po prodejci bude mít stejný
>efekt, jako chtít aby konečně přestalo sněžit.
Nikoliv. Když budete opravdu hodně chtít, možná sněžit přestane.
Re: gravere:-)
a pokud se opravdu nevyznáte v reklamacích, jak
>tvrdíte, umíte to perfektně maskovat:-)))
Aspoň něco. Je tu spusta takových, kteří se to ani maskovat nesnaží.
> co je tedy váš
>obor, smím-li se zeptat?
Finance, controlling, EIS/ERP.
Škoda, že tu RH nemá dobrovolnou sekci pro profily diskutujících (jako třeba tady: http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.php?name=Forums&file=profile&mode=viewprofile&u=1071). To bychom se na sebe dozvěděli věci...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
5. 3. 2006 9:37
nevím, zda jsem to dobře tipla, ale vyznáte se v reklamacích?
koupila jsem dvd u prodejce, který zkrachoval. podařilo se mi reklamovat u výrobce, který inzeruje na netu, aby zákazníci reklamovali přímo u něj a nemuseli přes prodejce (ORAVA). zjistili, že je dvd neopravitelné, tvrdí, že peníze nemůžou vrátit. shodný typ už není. můžou mi dát jiný typ?