Re: EVIDENCE-DOCHÁZKA V SERVISNÍ FIRMĚ
Tzv. ocházkový list je Vaše interní záležitost, ZP § 94 ukládá povinnost zaměstnavateli vést evidenci pracovní doby, práce přesčas, pracovní pohotovosti a noční práce u jednotlivých zaměstnaců.
§ 87 ZP- začátek a konec pracovní doby a rozvrh směn stanoví zaměstnavatel...
to jsou zákonné povinnosti, forma evidence prac.doby není nikde určena(sešit u vedoucího, magent.karty, klasické píchačky), cokoliv, čím prokážete hodiny práce zaměstnance.
Kontroly dělá ÚP, dnes i Obl.inspektorát práce a myslím, že i sociálka a zdr.pojišťovna ve vztahu k nemocnosti a platbám.
Doporučuji jednoduchý příkaz majitele(jednatele, ředitele)-případně vnitřní směrnici nebo předpis, kde určí začátek a konec pracovní doby a způsob jejího evidování, s tím seznámit všechny zaměstnance proti podpisu a pak už to jen plnit.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
8. 3. 2006 15:28
Jsme malá firma zabývající se "skládáním" počítačů s tím spojenou servisní činností. Docházkový list vedu s tím, že dotyčný byl v zaměstnání (udělám čárku) nebo měl dovolenou či nemoc to poznačím jinou značkou. Neuvádím pracovní dobu čas od-do, nebo čas na přestávku.Využívání pracovní doby kontroluje šéf.
Dotaz:
je nějaký předpis jak se docházkový list má vést a jaké náležitosti by měl mít. Kdo ho kontroluje?
Děkuji předem za odpovědi