Re: Prosíííííííím ELDP Prosííííííím
Honzo už je mi tě líto :) nejsem přímo mzdový odborník, ale moje rada zní: v ELDP se vyplňuje skutečný vyměřovací základ zaměstnance bez ohledu kolik zaplatila organizace tj. vyměřovací základ by měl součtem za celý rok sedět na měsíční přehledy co dáváš na OSSZ, jinak na webu je poučení k vyplnění ELDP a pokud si ještě mohu rýpnout :) zkus zavolat k vám na OSSZ mě vždy ochotně poradili a jinak pokud zkazíš zrovna tento řádek tak ten lze dodatečně bez přepisování celýho ELDP vyplnit znovu, pokud by ti ho OSSZ vrátila, více nemohu poradit :)
Re: Prosíííííííím ELDP Prosííííííím
U zaměstnance vyplnit normálně. U společníka proškrtnout okénko 11 a 12 a vyměřovací základ pouze do října. V kolonce dny bude jen 304 dní (bez 11,12).
Citováno z metodické pomůcky CSSZ:
Pokud byly organizací odeslány ELDP s údaji o době pojištění osob, na které se vztahovala aplikace citovaného ust. § 5 odst . 1 písm. a), d) a f) zák. č. 155/1995 Sb. (v důsledku dluhu na pojistném byly některé měsíce označeny znakem „X“) provádějí se případné opravy takto odeslaných údajů v době, kdy pojistné za celé období, vykázané na ELDP, bylo v rámci tříletého období uhrazeno. Pokud organizace zaplatí pojistné jen za některé z měsíců označených na původně odeslaném ELDP znakem „X“, zasílají se opravné údaje až v rámci hromadného odesílání ELDP po konečném zúčtování výdělků (nejpozději do 8 dnů po 30. dubnu následujícího roku). Znamená to, že např. při zúčtování r. 2005 v březnu 2006 budou zároveň odeslány opravené ELDP zmíněných osob za r. 2004, pokud se u nich mění počet měsíců označených původně znakem „X“ jako měsíce nepojištěné.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?