Re: roční zúčtování daně ?? POMOC
Já tedy nevím, jsem laik, ale myslel jsem, že případný nedoplatek se nedoplácí.
nedoplatek by Vám neměl vůbec vzniknout. Takže když vznikne, je to vina špatně spočítané výplaty. I když jsem měla příklad, že mi zaměstnanec v průběhu roku nenahlásil zněmu. Odstěhovala se od něj manželka a začala si uplatňovat slevu na děti ona a on nenahlásil, tak jsem ty peníze ve vyrovnání strhla jemu. Snad jsem to udělala dobře, protože je to logické , je to jeho povinnost nahlásit.
>>>>>Dobrý den,
>>>>>zaměstnanec měl celý rok minimální mzdu. Bylo mu
>>>>>sraženo cca 5500 Kč na daně, ale daň měla být správně
>>>>>asi
>>>>>6000 Kč. Zaměstnankyně ¨je na rizikovém těhotenství,
>>>>>takže je nepravděpodobné, že nastoupí do zaměstnání.
>>>>>Kdo
>>>>>má zaplatit daný rozdíl 500 Kč??
>>>>
>>>>
>>>>Vy
>>>
>>>Souhlasím, jestli vznikl nedoplatek, znamená to, že
>>>něco zvrzla účetní.
>>
>>Já tedy nevím, jsem laik, ale myslel jsem, že
>>případný
>>nedoplatek se nedoplácí viz par. 35d) odst.8 .
>
>nedoplatek by Vám neměl vůbec vzniknout. Takže když
>vznikne, je to vina špatně spočítané výplaty. I když
>jsem měla příklad, že mi zaměstnanec v průběhu roku
>nenahlásil zněmu. Odstěhovala se od něj manželka a začala
>si uplatňovat slevu na děti ona a on nenahlásil, tak
>jsem ty peníze ve vyrovnání strhla jemu. Snad jsem to
>udělala dobře, protože je to logické , je to jeho
>povinnost nahlásit.
Určitě souhlasím, že riziko je tedy na Vaší účetní. Nedoplatek může vzniknout třebas upočítáním se nebo nějakým přehlédnutím. To se stává. Pokud Vám ale mohu poradit, zkuste se se zaměstnancem dohodnout, protože o tuto částku dostal více a nebo mu určitě budete proplácet dovolenou, tak by to šlo srhnout z tohoto. Ale rozhodně by bylo férové se se zaměstnance zkusit domluvit. A.