Re: Rozpracovanost x sklad A
>>Všechny zdravím a prosím o radu ochotné..
>>Zpracovávám PÚ stavební fy, potýkám se s nedokončenou
>>výrobou,poprvé u této firmy.Sklad se účtuje zp.A.
>>(čili pořízení ne rovnou do nákladů, ale přes 111 či
>>131-má i prodejmu staveb.materiálu,spotřeba až na
>>základě
>>inventury a výdejek na konci měsíce)Nedokončená
>>výroba,
>>jako součást stavu zásob : možno o ní účtovat jednou
>>ročně, k 31.12.na konci roku? V průběhu roku dávám
>>nakoupený materiál a služby do nákladů, člením na akce
>>a
>>analyticky,ať mám přehled.Chápala bych účtování o
>>rozpracovanosti každý měsíc, ale tyto informace,
>>kolik
>>ještě není vyfakturováno, od majitele fy bohužel
>>měsíčně
>>nedostanu..a to je teď mé dilema.Měsíčně mám tedy
>>náklady a k nim nemám výnosy...Máte někdo
>>zkušenosti?Děkuji
>>moc a moc
>Ještě dodatek,přijde vám FP za materiál rovnou na akci
>(skladnice nepřijme na stav...), dáváte tedy rovnou do
>nákladů, nebo při účt.zp.A na 111,112 a pak náklady?
*************
Teď jsem z vás totálně zmatená - rovnou do nákladů je snad způsob B, ne? Tam to dáváte rovnou do nákladů a na konci roku si "nespotřebované z nákladů vyndáte" na základě inventury. Způsob A je ten druhý způsob, kdy účtujete přes 111 apod.
Jinak já rozpracovanost účtuji pouze k 31.12., v průběhu roku ne.
************
Re: Rozpracovanost x sklad A
Díky, Lenko, za odpověď.Jednalo se mi právě o to, jak zúčtovat materiál,u kterého při pořízení je jasné, že jde na zakázku, ale není skladnicí (dělám účto externě,systém převzat..)vůbec přijímán na sklad,takže ho v obratové soupisce skladu za měsíc nemám...Čili účtuju na průvodce na 111x321,112x111 a 501 anal.x112.Nezlobte se,že jsou mé otázky tak zmatené,ohl.NV plavu a sháním informace od počátku roku,snažím se najít systém podle předaných podkladů .děkuji za trpělivost.
Re: Rozpracovanost x sklad A
Když si to ve směrnici stanovíte, můžete účtovat materiál na zakázku přímo do nákladů 501/321 a jenom tam, kde to zatím nevíte nebo půjde do prodejny účtovat přes sklad. Ušetří se tím dost času a výsledek je stejný. Nedokončenou výrobu můžete ocenit i jinak - např. prácě tím spotřebovaným materiálem a nějakou prací, tím se trochu vyhnete "otravování" šéfa a možná budete moct účtovat měsíčně. Je to lepší, když třeba bude chtít úvěr a banka zase nějaké podklady v průběhu roku, jinak je to jedno.
Re: Rozpracovanost x sklad A
Díky i Vám, Ditto,jste hodné holky.Omlouvám se za zmatený dotaz, ale v NV fakt plavu a snažím se účtovat dle předaných podkladů.Správně by materiál i na zakázky, pokud je zaveden zp.A ( mají i prodej stav.materiálu-tržby za zboží,kde A víc odpovídá),měl být nabírán na sklad,při měsíční inventuře pak na základě obratové soupisky a výdejem na zákl.fakturace účtován do spotřeby, aby proti výnosům byly náklady...Opomíjím, že by bylo dobré mít i inventury NV...Není tedy lépe při zavedeném org.účtovat zp.B a stav skladu na základě měs.inventur vždy proúčtovat vč.příp.NV?
Re: Rozpracovanost x sklad A
To, že něco účtujete rovnou do spotřeby vůbec neznamená, že by obecně nefungovalo účtování A, jenom to někdy zjednoduší situaci. Samozřejmě, musít mít inventuru NV. Ale stále mám pocit, že to asi na konci máte dobře, ale děláte to zbytečně složitě, účtuju něco podobného, tak jsem se na tom dost vyřádila, jestli chcete napište mi mejla, příp. telefon, zkusíme vyřešit váš konkrétní případ. Ditta Šubrtová - info@nordservis.cz.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
18. 4. 2006 10:05
Všechny zdravím a prosím o radu ochotné..
Zpracovávám PÚ stavební fy, potýkám se s nedokončenou výrobou,poprvé u této firmy.Sklad se účtuje zp.A. (čili pořízení ne rovnou do nákladů, ale přes 111 či 131-má i prodejmu staveb.materiálu,spotřeba až na základě inventury a výdejek na konci měsíce)Nedokončená výroba, jako součást stavu zásob : možno o ní účtovat jednou ročně, k 31.12.na konci roku? V průběhu roku dávám nakoupený materiál a služby do nákladů, člením na akce a analyticky,ať mám přehled.Chápala bych účtování o rozpracovanosti každý měsíc, ale tyto informace, kolik ještě není vyfakturováno, od majitele fy bohužel měsíčně nedostanu..a to je teď mé dilema.Měsíčně mám tedy náklady a k nim nemám výnosy...Máte někdo zkušenosti?Děkuji moc a moc