Re: Zboží X služby z třetí země
Pokud je to ale služba ze třetí země s místem plnění v ČR, pak faktura od dodavatele by byla bez DPH a DPH by se mělo vyměřit a odvézt zde v ČR. Zároveň bychom měli mít nárok na odpočet. Jelikož celnicí prochází pouze zboží, co jiného se službou ze třetí země s místem plnění v ČR? Kdo jiný by za nás vyměřil DPH než my sami? Připadá mi to logické, ale potřebovala bych ujištění od někoho, kdo s tím má nějaké zkušenosti.
Díky
Re: Zboží X služby z třetí země
Já se připojím s dotazem, moc prosím, když mám na PF ze SK vyčísleno DPH, nárokuji si ho? nebo ne? přemýšlím, když oni odvedli, tak já si ho nárokuji? Když není uvedeno DPH a je tam větička ... odběratel je povinný dodanit.. je mi to jasné.
díky všem, Blanka
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 4. 2006 7:48
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu, jak co nejlépe vyřešit následující případ.
Přišlo nám zboží ze třetí země (USA) hodnota na faktuře, která šla se zbožím a na celních papírech byla 88,- USD. Týden na to nám od této firmy přišla oficiální faktura za toto zboží v hodnotě 1360,- USD. Říkala jsem o tom svému šéfovi s tím, že bude třeba předělat celní papíry podle skutečné hodnoty zboží na druhé faktuře. Říkal, že to je OK, že má u nich ještě nějakou slevu, tak domluví, aby fakturu předělali na oněch 88,- USD a nebude třeba nic předělávat. To bylo v říjnu 2005. Nějakou dobu se to táhlo a teď vyšlo najevo, že sleva už byla vyčerpána jinde a tudíž faktura zůstane, jak je na 1360,- USD. Jelikož je to poměrně dlouhá doba na to, jít na celní úřad s tím, že skutečná hodnota zboží je mnohem vyšší než je na papírech a myslím, že by to nezůstalo bez postihu, napadlo mě (dodavatel z USA souhlasí) rozdělit fakturu na 88,- USD (za zboží) a 1272,- (za služby). Nevím ale jaký nejvhodnější druh služby vybrat. Napadlo mě, že by nám dodavatel z USA mohl fakturovat výukový kurz o zacházení s dodaným zboží + tlumočnický servis uskutečněný jeho pracovníky v naší firmě v ČR. Pak by místem plnění bylo ČR, pro USA dodavatele by to bylo osvobozeno od DPH a my bychom provedli reverse charge. Bude nutné předělat přiznání k DPH za toto období, ale s celnicí nebude třeba nic řešit. Je to tak?
Předem děkuji všem ochotným za odpovědi.
Dana