Re: prosím storna faktur - All ?
****
mam pocit, ze uz vam nekdo odpovidal, ze stornovana faktura do priznani, do uce a ani do DPH nepatri - proste si ji v sanonu skrtnete, napriste na ni STORNO a duvod, v uce vymazte uctovani a do textu faktury napiste STORNO a mate po problemech.... tedy jestli vam to SW dovoli....
Re: prosím storna faktur - All ?
Paní Ilono, děkuji moc za odpověď - bude to nejjednodušší řešení. Dostalal jsem včera totiž řadu rozporuplných odpovědí- že o DPH ne ale do účta ano, nebo že do obojího a byla jsem z toho zmatená. Díky moc.
Re: prosím storna faktur - All ?
****
ted jsem si to precetla - ono to bylo doopravdy dvousmyslne - nechte v ucetnictvi - bud nechte si v sanonu (fakturu nevyhazujte) nebo nechte zauctovane....
Jeste pripojuji odpoved pani EvyM - ktera odpovidala nedavno na podobny dotaz:
"Dost záleží na tom, co vám (ne)umožní váš účetní SW. V některém SW lze takovouto evidentně chybně vystavenou fakturu, kterou ještě protistrana nedostala, kompletně vystornovat, a uvolněné číslo použít pro jinou fakturu. To je asi nejjednodušší. Většinou to ale nejde, takže doporučuju tu fakturu nějak interně vystornovat (postup se liší na každém SW), tu chybnou fakturu normálně založit k ostatním fakturám a výrazně na ni napsat STORNO a z jakých důvodů, datum, podpis. Pak pokračovat dál v číselné řadě. Při tom stornování je samozřejmě potřeba dát si pozor na DPH i na daň z příjmů = aby výsledek toho zrušeného obch.případu byl nulový, ať už se to storno technicky provede jakkoliv."
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 4. 2006 11:25
Ještě jednou prosím o radu. Tápu a nevím jak to dělat dobře.
Máme SW, který neumí opravovat fakturu, takže jakmile je něco vystiknuto, už to nejde změnit a je nutné při chybě fakturu stornovat (zákazník původní fakturu nedostal) - jak se k tomu účetně zachovat: všechny faktury včetně storna musím dát do účetnictví a do DPH taky? Jak FÚ vysvětlím, že nejde o dopbropis?
Děkuji moc, ptala jsem se už včera, ale nepomohlo to. Díky.