Velký problém.

• (neregistrovaný)

22. 4. 2006 8:44

Dobrý den,
    stala se mi taková věc.Od 1.1.2006 jsem nahlásila započetí živnosti. Jinak živ.list mám už od 1.9.2005. Od tohoto data jsem začala nakupovat zboží, zařizovat int. stránky (prodávám přes e-shop), prostě se připravovat, abych byla od 1.1.2006 připravena k započetí živnosti.

Při nahlášení započetí jsem také nahlásila, že chci být plátcem DPH. (nakupuji ve státě EU zboží, které pořizuji bez DPH). Paní na FÚ řekla, že to bere na vědomí, něco si zapsala a poté jsme se rozloučili. A já v domění, že jsem plátce DPH, jsem dále nakupovala zboží bez DPH( od 10.11.2005 do 31.12.2005 za 250000,- Kč a od 1.1.2006 do 30.3.2006 za 183000,- Kč) a vedla daňovou evidenci.

Ve středu 19.4.2006 jsem sehnala účetní, aby mi pomohla s daňovým přiznáním za 1. čtvrtletí. Ona však zjistila, že nejsem plátce, a že všechny faktury, které jsem vystavila jsou špatné. Navíc jsem vystavila fakturu i zákazníkovi, který je plátcem DPH, a který si bude na tuto fakturu nárokovat navrácení DPH.

Nevím co mám dělat, vždycky jsem chtěla mít všechno v pořádku a teď tohle. Mám se urychleně zaregistrovat jako plátce, co s tím prvním čtvrtletím, co s dodavatelem z EU, který zjistí, že nejsem plátcem DPH?

Účetní mi poradila, že u faktury koncovým zákazníkům mám přepsat jenom sazbu DPH na 0%. Horší je to s tou fakturou vystavenou plátci. Prý se s ním mám spojit a poprosit, aby nezahrnoval tuto fakturu do 1. čtvrtletí. S tím, že mu vystavím novou, hned jak se stanu plátcem.

Prosím, mohl by někdo shodnotit tuto pro mě komplikovanou situaci? A poradit mi? Za odpověď předem děkuji Zuzana

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 4. 2006 10:33

Jan (neregistrovaný)

Re: Velký problém.
      Pani účetní Vám poradila dobře, pokuď nejste přihlášená k registraci plátce DPH, nestačí to říct jen nějaké pani na FÚ, ale musíte se řádně zaregistrovat na příslušném formuláři.

• 22. 4. 2006 20:18

12345 (neregistrovaný)