Jak dokladovat prodej "přes ulici" ?

  • (neregistrovaný)

    23. 4. 2006 12:48

    Prodej přes ulici začal v restauraci tvořit značnou položku. (Cca 1/3 jídel).
    Pořád se nemohu dopídit, jak tento prodej zdokladovat pro FÚ, aby při kontrole bylo toto v pořádku. Nemáme registrační pokladnu. Přitom jde samozřejmě o prodej v hotovosti, stravenky a platební karty.
    Umíte někdo poradit?

    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 4. 2006 13:47

      Ela (neregistrovaný)

      Re: Jak dokladovat prodej "přes ulici" ?
      Také zatím nemáme registrační pokladnu, takže denní tržbu, rozdělenou na 5% za obědy odnesené mimo provozovnu a 19% DPH za všechno ostatní, zapíšu do počítače a pak vytisknu měsíční přehled, který má 30-31 řádek, členěných na "tržba celkem" a základ DPH 5%, DPH 5%, základ daně 19%, DPH 19%. Tento výtisk zakládám do desek s názvem "Denní tržby" a do peněžního deníku zapíšu jen 1x za měsíc poslední den v měsíci součty těchto hodnot. Myslím, že by to tak mělo
      stačit.

    • 23. 4. 2006 13:51

      VV (neregistrovaný)

      Re: Jak dokladovat prodej "přes ulici" ?
      Účtuji několik restaurací, kde tvoří prodej přes ulici cca 20% tržby. Registrační pokladny zatím nemají. Při dotazu na finančním úřadě ( Praha 2) mi bylo řečeno, ať evidují odděleně tržby s 5 a 19% DPH a při kontrole budou vycházet z toho, jestli jim daná čísla budou připadat odpovídající typu a povaze restaurace - např. počet míst k sezení, jejich obsazenost při namátkové kontrole, odpovídající nákup plastových odnosných misek k prodeji přes ulici apod. Bohužel v případě pochybností je prokazování na daném podnikateli a ani registrační pokladna není důkazem toho, že se jídlo nesnědlo v restauraci.

    • 23. 4. 2006 22:44

      tony (neregistrovaný)

      Re: Jak dokladovat prodej "přes ulici" ?
      ------------------------------------------------------------------------
      Doporučuji si přečíst Zákon o správě daní a poplatků
      § 39 Záznamní povinnost
      (1) .....
      (2) .....
      (3) Daňový subjekt, který přijímá nebo vydává platby v hotovosti, je povinen vést průběžně evidenci jednotlivých plateb, pokud údaje o těchto platbách lze užít jako důkazní prostředek pro správné stanovení jeho daňové povinnosti, pokud nezaznamenává daňový subjekt údaje o těchto platbách v jiné evidenci, stanovené zákonem. Evidence obsahuje zejména údaje o výši, době a předmětu platby a popřípadě i plátci nebo příjemci této platby, jakož i další údaje, pokud vyplývají z předmětu evidence. Stanoví-li tak zákon o registračních pokladnách, plní daňový subjekt povinnost evidovat platby v hotovosti prostřednictvím registrační pokladny, přičemž evidence prostřednictvím pokladny nenahrazuje povinnost daňového subjektu prokázat další skutečnosti, které nejsou předmětem této evidence a jsou nezbytné pro stanovení jeho daňové povinnosti.

      ....a potom už by Vám to mělo být jasné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).