Re: Jarmilo
Doklady nelepím :-) Účtuju/eviduju každý doklad zvlášť do účetnictví, ale pak vytisknu souhrnný pokladní doklad za měsíc a k nim přišiju ty paragony. Pokud je dokladů víc, třídím ty kupičky podle druhu. Pro DPH je záznamní povinnost takto připravená, ale neplýtvám zbytečně papírem. Dřív jsem stejnorodé doklady účtovala po položkách do excelu (doklad = řádek včetně rozpisu dph), dole součty a tyto součty jsem pak zaúčtovala do deníku. Myslím, že i tento způsob je OK, ale už to tak nedělám, protože je pak problém něco dohledat, když mám prvotní doklady jen v tabulce z excelu. Zatímco když je dávám rovnou do PC, tak se mi hledá snáz.
Re: Jarmilo
Evo ale já mám takových dokladů za měsíc třeba 300:o( To bych pak měla sešitý pěkně tlustý kopec dokladů.No a jak to děláte,když kopírujete nějaké doklady za benzín?To přišíváte pod každý doklad?Ony totiž doklady za benzín jsou za rok vybledlé a bylo mně doporučeno je kopírovat.
Re: Jarmilo
Evo tak nevím,jetli to není jedno,jestli je to nalepené na papíře a nebo nasáčkované v obálce.Ach ty zákony:o(
Anonymku,je to Vaše povinnost prokázat výdaje uplatněné v podnikání.Jak se budete vymlouvat za 3 roky, že na tom dokladu byla nafta a třeba za 2tisíce?Radím kopírovat!
Re: Jarmilo
>>>>>>>Doklady nelepím :-) Účtuju/eviduju každý doklad
>>>>>>>zvlášť
>>>>>>>do účetnictví, ale pak vytisknu souhrnný pokladní
>>>>>>>doklad za měsíc a k nim přišiju ty paragony. Pokud je
>>>>>>>dokladů víc, třídím ty kupičky podle druhu. Pro DPH
>>>>>>>je
>>>>>>>záznamní povinnost takto připravená, ale neplýtvám
>>>>>>>zbytečně papírem. Dřív jsem stejnorodé doklady
>>>>>>>účtovala po
>>>>>>>položkách do excelu (doklad = řádek včetně rozpisu
>>>>>>>dph), dole součty a tyto součty jsem pak zaúčtovala
>>>>>>>do
>>>>>>>deníku. Myslím, že i tento způsob je OK, ale už to
>>>>>>>tak
>>>>>>>nedělám, protože je pak problém něco dohledat, když
>>>>>>>mám
>>>>>>>prvotní doklady jen v tabulce z excelu. Zatímco když
>>>>>>>je dávám rovnou do PC, tak se mi hledá snáz.
>>>>Doklady od nafty nekopíruji. Je to problém benzínek,
>>>>ať si to dají do pořádku ony. Nebudu kvůli tomu
>>>>kupovat
>>>>kopírku.
>>>Anonymku,je to Vaše povinnost prokázat výdaje
>>>uplatněné v podnikání.Jak se budete vymlouvat za 3
>>>roky, že na
>>>tom dokladu byla nafta a třeba za 2tisíce?Radím
>>>kopírovat!
>>Já si myslím, že pokud mám v účetnictví zaúčtované
>>částky dle dokladů, tak to asi nebudu šidit, protože
>>na
>>některých to třeba ještě vidět bude a na některých
>>ne.
>>Já si to obhájím. Je to asi 12 dokladů za rok. Je to
>>v návaznosti na deník jízd.
>Joooo,to byste se divil, kolik lidí tak šidí:o(
>Doporučuju kopírovat.Kopírku kupovat nemusíte, souhrnně Vám
>to zkopírujou v nějaké firmě za korunu doklad a
>myslím, že je to lepší, než se pak obhajovat na FÚ.
Mám skener, takže to by nebyl problém, ale proč se benzínky nevybaví jinými tiskárnami? Proč zákon "nakazuje" nám něco kopírovat a ne té druhé straně jiné tiskárny? Vymýšlejí kdejakou kravinu, ale pouze na úkor nás podnikatelů.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
23. 4. 2006 14:23
Pokud jsem plátce DPH ale vedu DE, mohu ve vydání sečíst třeba dohromady 10 dokladů na nákup materiálu na jeden list papíru a rozepsat jen základ daně a DPH, aby to bylo přehledné.
Nebo jak to správně dělat, když se nemusí vést pokladna.