Re: Prosím poraďte
Ne docela tomu rozumím.
1) Najímáte si bagr na 3 měsíce. Každý měsíc za něj zaplatíte nájemné
90.000 Kč. Po třech měsících nebude žádná vazba na leasingovou
smlouvu. Nájemní smlouva a vztah končí. Pokud je to tak, pak
vyplacené částky vstupují do nákladů.
2) Bez jakékoliv souvislosti s předchozím uzavřete leasingovou
smlouvu. Zaplatíte první zvýšenou částku (což bude v evidenci
zatím pohledávka za leasingovou společností) a do nákladů
zaúčtujete jen příslušný podíl nákladů pro každý rok.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 4. 2006 10:34
Dobrý den, prosím o radu. U leasingové společnosti si chci na 3 měsíce pronajmout bagr, měsíční splátka je 90.000,-Kč+DPH. Po 3 měsících bude sepsána klasická leasingová smlouva. Vedu DE, jsem plátce DPH. Jakou formou zanesu do DE tento měsíční výdaj 90.000,-Kč +DPH? Mohu zanést do DE na základě uhrazené faktury naráz celou částku 90.000,-Kč jako daňový výdaj? Snad to není moc zmatené. Předem moc děkuji za radu.