Prosím poraďte

  • (neregistrovaný)

    28. 4. 2006 10:34

    Dobrý den, prosím o radu. U leasingové společnosti si chci na 3 měsíce pronajmout bagr, měsíční splátka je 90.000,-Kč+DPH. Po 3 měsících bude sepsána klasická leasingová smlouva. Vedu DE, jsem plátce DPH. Jakou formou zanesu do DE tento měsíční výdaj 90.000,-Kč +DPH? Mohu zanést do DE na základě uhrazené faktury naráz celou částku 90.000,-Kč jako daňový výdaj? Snad to není moc zmatené. Předem moc děkuji za radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 4. 2006 21:53

      Emil (neregistrovaný)

      Re: Prosím poraďte
      Ne docela tomu rozumím.
      1) Najímáte si bagr na 3 měsíce. Každý měsíc za něj zaplatíte nájemné
      90.000 Kč. Po třech měsících nebude žádná vazba na leasingovou
      smlouvu. Nájemní smlouva a vztah končí. Pokud je to tak, pak
      vyplacené částky vstupují do nákladů.
      2) Bez jakékoliv souvislosti s předchozím uzavřete leasingovou
      smlouvu. Zaplatíte první zvýšenou částku (což bude v evidenci
      zatím pohledávka za leasingovou společností) a do nákladů
      zaúčtujete jen příslušný podíl nákladů pro každý rok.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).