Re: Odpisy software jinak - co s tím??
Řešila jsem stejný případ.
účetní odpisy jsem ponechala stejné - takže to co šlo do nákladů máte dobře - tam by to spíš byla chyba zkrátit dobu účetních odpisů.
- ale daňové odpisy jsem musela přepočíst na tři roky - protože podle zákona se doba odpisování opravdu na ty tři roky zkrátila.
Potom se účtuje odložená daňová povinnost či závazek. To asi bude to co jste měla udělat.
Tak kdo má vlastně pravdu? Já mám pořízený software jako paní Olina, takže jsem taky pochopila ZDP jak uvádíte. Nechala jsem odpisy účetní a daňové stejné. Jenže včera jste mě "dostali", tak jsem opět začala hledat a už si vůbec nejsem jistá, zda to mám dobře. V komentáři k §32a je uvedeno, že účetní předpisy od r.03 nestanoví limit pro DNM,počínaje r.2004 ZDP definuje NM, tak jak ho definoval do konce r.2000 a v §32a stanoví způsob jeho odpisování na straně poplatníků, kteří vedou účetnicví.Fyzické osoby, které nevedou účetnictví uplatní výdaje spojené s poř.NM do výdajů daňových již při jeho zaplacení tak, jak postupovali do konce r.03. Podle zákona se §32a zákona použije poprvé u NM zaevidovaného do majetku poplatníka ve zd.období, které započalo v r.2004. Takže bych řekla že máte pravdu, a i já to mám správně. Uf!!! Aspoň doufám!
"Ma" nemá pravdu. V přechodných ustanoveních zákona č. 438/2003 Sb. bodu 25 je to napsáno jasně. Jiná pravidla jsou pro NM pořízený do 31.12.2000, pak je mezidobí 2001-2003 (účetní odpis = daňový) a od 1.1.2004 platí § 32a. A vždy se uplatňují takové právní předpisy, jaké platily v době pořízení NM.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
EET se vrací od roku 2027, schválili poslanci. Dotkne se až 600 tisíc podnikatelů
Podnikatelům se nelíbí navrhovaný růst minimální mzdy, chtějí změnu valorizace
Kadeřník v mobilu. Nová česká aplikace pomáhá salonům s byznysem i organizací času