Moře oprav - prosím o radu

  • (neregistrovaný)

    17. 5. 2006 9:30

    Pustila jsem se do oprav účetnictví příspěvkové organizace od roku 1996 :-) Na závazkových vztazích jsou tak velké chyby, že si netroufám, dát rozdíly do nákladů na základě dokladové inventury. Většina oprav jsou trojky proti trojkám, i tak si ale letošní náklady dost zkreslíme. Domnívám se, že jako náklady z dotací jsou nedaňové, takže nebudu podávat dodatečné DP. Co si ale zkreslením nákladů mohu způsobit? Nemá někdo zkušenosti s rozsáhlými opravami?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 5. 2006 11:48

      lubo (neregistrovaný)

      Re: Moře oprav - prosím o radu
      Proč opravujete 10let dozadu? Pokud opravujete dobu, kdy jste Vy neúčtovala, přebíráte těmi opravami odpovědnost i za opravované roky!

    • 17. 5. 2006 12:05

      Radka (neregistrovaný)

      Re: Moře oprav - prosím o radu
      Pokud tedy nesedí zůstatky v rozvaze, jak jinak než opravou se dostanete k zůstatkům tak, aby bylo účetnictví už správné?

    • 17. 5. 2006 12:25

      alena (neregistrovaný)

      Re: Moře oprav - prosím o radu
      >>>Pustila jsem se do oprav účetnictví příspěvkové
      >>>organizace od roku 1996 :-) Na závazkových vztazích
      >>>jsou tak
      >>>velké chyby, že si netroufám, dát rozdíly do nákladů
      >>>na základě dokladové inventury. Většina oprav jsou
      >>>trojky proti trojkám, i tak si ale letošní náklady
      >>>dost
      >>>zkreslíme. Domnívám se, že jako náklady z dotací jsou
      >>>nedaňové, takže nebudu podávat dodatečné DP. Co si
      >>>ale
      >>>zkreslením nákladů mohu způsobit? Nemá někdo
      >>>zkušenosti
      >>>s rozsáhlými opravami?
      >>>
      >>
      >>Proč opravujete 10let dozadu? Pokud opravujete dobu,
      >>kdy jste Vy neúčtovala, přebíráte těmi opravami
      >>odpovědnost i za opravované roky!
      >
      >Pokud tedy nesedí zůstatky v rozvaze, jak jinak než
      >opravou se dostanete k zůstatkům tak, aby bylo
      >účetnictví už správné?

      narazila jsem na ten samý problém náklady byly časově v jiných letech , obrovsky zmatlané, radila jsem se s daňovým poradcem co s tím a ten mi poradil opravit jenom 3 účty, které zasahují do účetnictví toho roku, kdy já jsem již účtovala a ostatní , a'ť si dá do pořádku účetní, která to udělala špatně, oznámila jsem to jednateli , ať si to s ní vyřídí. Protože mi řekl, že když v těch opravách já pak náhodou udělám chybu, nebo ji už po těch letech nedokážu odhalit, tak se to všechno sveze na mě. Nemám prý dělat samaritána, protože ona si tu svoji práci nechala dobře zaplatit. /náklady posunuté od roku 1993, rozdílý odhadem , až 700.tis/.
      >

    • 17. 5. 2006 14:52

      Vlaďka (neregistrovaný)

      Re: Moře oprav - prosím o radu
      Problém je v tom, že za účetnictví je zodpovědný jednatel , i když to účetní zvrzá, potom záleží na smlouvě o vedení účetnictví, jestli si na ní má co vzít. U zaměstnance zas dle ZP. Vždy jsem opravila jen rozvahové účty přes nedaňové náklady. Sepsala jsem chyby a nedoložené zůstatky a nechala si podepsat jednatelem, aby potom náhodou netvrdil, že je to moje vina. Setkala jsem se i s účetnictvím, kde za 5 let se vystřídalo 7 účetních a žádná nepředala dokladové inventury účtů a při tom firma měla už 10 let existence za sebou.

    • 19. 5. 2006 8:35

      Irma (neregistrovaný)

      Re: Moře oprav - prosím o radu
      Dobrý den,
      tady se taky nikdy nedělala dokladová inventura. Ale k té zodpovědnosti: jak vypadá oficiální převzetí účetnictví? Musí proběhnout nějaké předávání, nebo s pracovní smlouvou na "účetní" jste hned zodpovědní? Od letoška jsem jediná fin. účetní, ale dělám vpodstatě to co loni, kdy tu byla paní, coby zodpovědná osoba. Doklady jsem ale podepisovala já. Tak nevím, kdo je zodpovědný za loňský rok.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).