Re: Reklamační řád
>Při vyřizování odpovědnosti z vady věci (reklamace),
>se v případě rozporu s prodavájícím řídíme OZ nejse-li
>právnicka nebo podnikatelská osoba nebo reklamačním
>řádem? který ma někde vyvěšený a já jsem s nim při
>nákupu nebyl nebo byl seznámen.
>
>
>v případě, že v reklamačním řádě je něco takového
>
>"
> V těch případech, kdy prodávající konkrétně nezjistí
>vady kupujícím uváděné ani po provedení příslušných
>testů, je oprávněn vrátit kupujícímu reklamované zboží
>zpět, přičemž náklady spojené s testováním a přepravou
>zboží hradí kupující.
>Náklady na 1 hodinu práce budou účtovány ve výši:
>300,- Kč. Jedná se zejména o tyto případy
>- chybné použití v rozporu s dokumentací,
>- chybná instalace včetně nevhodného síťového napětí,
>- mechanické poškozeni,
>- poškození povětrnostními vlivy.
>- reklamované vady nejsou zjištěny.
>"
>
>přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
>případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?
asi se pletete:-((((
>
>podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
>stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
>rozumě domluvit ?
Re: Reklamační řád
Pokud je to neuznaná reklamace, tak hradíte náklady.
Pokud je to uznaná reklamace, tak neplatíte nic. Četla jsem článek o tom, jak si Eurotel bere 300,- za to, že se vám na závadu vůbec podívá, ať už je uznaná nebo ne. A prohráli soudní spor, šlo to až k nejvyššímu soudu. A nemají na to nárok.
Re: Reklamační řád
>>>přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
>>>případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?
>>
>>asi se pletete:-((((
Nepletete. Pokud by prodejce mohl požadovat takový popatek, tak jen tehdy, když obhájí, že vlastně o reklmaci nešlo. Za reklamaci jako pojem žádný polatek chtít nemůže. Spor je právě o ten výklad.
>>>
>>>podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
>>>stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
>>>rozumě domluvit ?
Soud.
Re: Reklamační řád
ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u kupujiciho.
co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...
ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma mit svuj vlastni reklamacni rad.
Re: Reklamační řád
>ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za
>naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil
>i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem
>si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri
>prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na
Pokud to nechápete, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek. Prodejce prostě "neoprávněnou reklamaci" neklasifikuje jako reklamaci.
>to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve
>zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje
>DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je
>mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u
>kupujiciho.
>
>co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne
>zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...
>
>ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni
>rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ
>nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma
>mit svuj vlastni reklamacni rad.
Reklamační řád je naprosto zbytečný cár papíru, kterým se musíte řídit pouze v případě, že prodejce poskytne garanci nad rámec zákona. Reklamační řád nemůže vaše zákonná práva nijak omezit.
Re: Reklamační řád
Na to já neumím odpovědět. Prodejce si může dovolit všechno, co mu projde. Prostě názory (i fundované) na to, jestli může prodejce požadovat poplatek, kydž reklamujete a reklamace je zamítnuta, se liší a názor kohokoliv na tomto fóru je v tomto konkrétním případě silně nerelevantní. Při pohledu ze strany zákazníka jde o snahu prodejce donutit pod pohrůžkou poplatku zákazníka, aby neotravoval. Při pohledu ze strany prodejce jde o snahu eliminovat zákazníky, kteří reklamují úmyslně neoprávněně.
Re: Reklamační řád
setkal jsem se uz primo s timto postupem reklamace nebyla uznana a prodavajici mi nebyl ochoten predat spravu o posouzeni z vady veci. proste mi rekl ze za vadu muzu ja, a nic vic.
pro priste by bylo dulezite vedet jak se postupuje odmita-li prodejce tuto zpravu ukazat nebo mi dat, prestoze si je vedom ze porusuje zakon. chapu ze soudni cestou, ale jde o to jestli se pak vec jevi jako neopravitelna, protoze nedodrzel mesic na reklamaci , jelikoz jsem si prisel pro reklamovanou vec 31 den a on mi nebyl ochoten predat zpravu o oprave ze servisu nebo ukazeli prodavajici ten papir az u soudu. nebo jina moznost ?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
21. 5. 2006 17:07
Při vyřizování odpovědnosti z vady věci (reklamace), se v případě rozporu s prodavájícím řídíme OZ nejse-li právnicka nebo podnikatelská osoba nebo reklamačním řádem? který ma někde vyvěšený a já jsem s nim při nákupu nebyl nebo byl seznámen.
v případě, že v reklamačním řádě je něco takového
"
V těch případech, kdy prodávající konkrétně nezjistí vady kupujícím uváděné ani po provedení příslušných testů, je oprávněn vrátit kupujícímu reklamované zboží zpět, přičemž náklady spojené s testováním a přepravou zboží hradí kupující.
Náklady na 1 hodinu práce budou účtovány ve výši: 300,- Kč. Jedná se zejména o tyto případy
- chybné použití v rozporu s dokumentací,
- chybná instalace včetně nevhodného síťového napětí, - mechanické poškozeni,
- poškození povětrnostními vlivy.
- reklamované vady nejsou zjištěny.
"
přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?
podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim rozumě domluvit ?