Reklamační řád

  • (neregistrovaný)

    21. 5. 2006 17:07

    Při vyřizování odpovědnosti z vady věci (reklamace), se v případě rozporu s prodavájícím řídíme OZ nejse-li právnicka nebo podnikatelská osoba nebo reklamačním řádem? který ma někde vyvěšený a já jsem s nim při nákupu nebyl nebo byl seznámen.


    v případě, že v reklamačním řádě je něco takového

    "
    V těch případech, kdy prodávající konkrétně nezjistí vady kupujícím uváděné ani po provedení příslušných testů, je oprávněn vrátit kupujícímu reklamované zboží zpět, přičemž náklady spojené s testováním a přepravou zboží hradí kupující.
    Náklady na 1 hodinu práce budou účtovány ve výši: 300,- Kč. Jedná se zejména o tyto případy
    - chybné použití v rozporu s dokumentací,
    - chybná instalace včetně nevhodného síťového napětí, - mechanické poškozeni,
    - poškození povětrnostními vlivy.
    - reklamované vady nejsou zjištěny.
    "

    přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?

    podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim rozumě domluvit ?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 5. 2006 19:03

      Pavel (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      >Při vyřizování odpovědnosti z vady věci (reklamace),
      >se v případě rozporu s prodavájícím řídíme OZ nejse-li
      >právnicka nebo podnikatelská osoba nebo reklamačním
      >řádem? který ma někde vyvěšený a já jsem s nim při
      >nákupu nebyl nebo byl seznámen.
      >
      >
      >v případě, že v reklamačním řádě je něco takového
      >
      >"
      > V těch případech, kdy prodávající konkrétně nezjistí
      >vady kupujícím uváděné ani po provedení příslušných
      >testů, je oprávněn vrátit kupujícímu reklamované zboží
      >zpět, přičemž náklady spojené s testováním a přepravou
      >zboží hradí kupující.
      >Náklady na 1 hodinu práce budou účtovány ve výši:
      >300,- Kč. Jedná se zejména o tyto případy
      >- chybné použití v rozporu s dokumentací,
      >- chybná instalace včetně nevhodného síťového napětí,
      >- mechanické poškozeni,
      >- poškození povětrnostními vlivy.
      >- reklamované vady nejsou zjištěny.
      >"
      >
      >přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
      >případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?

      asi se pletete:-((((
      >
      >podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
      >stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
      >rozumě domluvit ?

    • 21. 5. 2006 20:08

      a (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      Pokud je to neuznaná reklamace, tak hradíte náklady.
      Pokud je to uznaná reklamace, tak neplatíte nic. Četla jsem článek o tom, jak si Eurotel bere 300,- za to, že se vám na závadu vůbec podívá, ať už je uznaná nebo ne. A prohráli soudní spor, šlo to až k nejvyššímu soudu. A nemají na to nárok.

    • 21. 5. 2006 20:18

      graver (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      >>>přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
      >>>případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?
      >>
      >>asi se pletete:-((((
      Nepletete. Pokud by prodejce mohl požadovat takový popatek, tak jen tehdy, když obhájí, že vlastně o reklmaci nešlo. Za reklamaci jako pojem žádný polatek chtít nemůže. Spor je právě o ten výklad.
      >>>
      >>>podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
      >>>stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
      >>>rozumě domluvit ?
      Soud.

    • 21. 5. 2006 23:38

      pavel (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u kupujiciho.

      co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...

      ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma mit svuj vlastni reklamacni rad.

    • 22. 5. 2006 7:35

      graver (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      >ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za
      >naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil
      >i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem
      >si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri
      >prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na
      Pokud to nechápete, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek. Prodejce prostě "neoprávněnou reklamaci" neklasifikuje jako reklamaci.
      >to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve
      >zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje
      >DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je
      >mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u
      >kupujiciho.
      >
      >co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne
      >zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...
      >
      >ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni
      >rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ
      >nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma
      >mit svuj vlastni reklamacni rad.
      Reklamační řád je naprosto zbytečný cár papíru, kterým se musíte řídit pouze v případě, že prodejce poskytne garanci nad rámec zákona. Reklamační řád nemůže vaše zákonná práva nijak omezit.

    • 22. 5. 2006 12:38

      pavel (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      DIKY,
      ale pokud predavam zbozi a v reklamacnim protokolu je uvedeno, ze se jedna o opravu v zarucni dobe. muze si to prodejce porad jeste prekroutit k obrazu svemu ?

    • 22. 5. 2006 13:38

      graver (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      Na to já neumím odpovědět. Prodejce si může dovolit všechno, co mu projde. Prostě názory (i fundované) na to, jestli může prodejce požadovat poplatek, kydž reklamujete a reklamace je zamítnuta, se liší a názor kohokoliv na tomto fóru je v tomto konkrétním případě silně nerelevantní. Při pohledu ze strany zákazníka jde o snahu prodejce donutit pod pohrůžkou poplatku zákazníka, aby neotravoval. Při pohledu ze strany prodejce jde o snahu eliminovat zákazníky, kteří reklamují úmyslně neoprávněně.

    • 22. 5. 2006 15:34

      pavel (neregistrovaný)

      Re: Reklamační řád
      setkal jsem se uz primo s timto postupem reklamace nebyla uznana a prodavajici mi nebyl ochoten predat spravu o posouzeni z vady veci. proste mi rekl ze za vadu muzu ja, a nic vic.
      pro priste by bylo dulezite vedet jak se postupuje odmita-li prodejce tuto zpravu ukazat nebo mi dat, prestoze si je vedom ze porusuje zakon. chapu ze soudni cestou, ale jde o to jestli se pak vec jevi jako neopravitelna, protoze nedodrzel mesic na reklamaci , jelikoz jsem si prisel pro reklamovanou vec 31 den a on mi nebyl ochoten predat zpravu o oprave ze servisu nebo ukazeli prodavajici ten papir az u soudu. nebo jina moznost ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).