Zásoby a náklady daňové evidence

  • (neregistrovaný)

    22. 5. 2006 14:17

    Dobrý den, prosím, chci se zeptat, mam vedení jednoduchého účetnictví, koupím v roce zásoby třeba 10 tis., které z části prodám a část převedu do dalšího roku. Jak je to s náklady? V daném roce mám náklady celé 10 tis., nebo jen tu prodanou část a v dalším roce ten zbytek. Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 5. 2006 14:19

      Radka (neregistrovaný)

      Re: Zásoby a náklady daňové evidence
      Pokud vedete daňovou evidenci a nakoupíte zásoby, tak ty hned vstupují do nákladů, bez ohledu na to, zda je ten rok prodáte nebo ne. V podvojném účetnictví je to jinak.

    • 22. 5. 2006 17:41

      Jana F. (neregistrovaný)

      Re: Zásoby a náklady daňové evidence
      ******************************
      Jednoduché účetnictví už bylo zrušeno, ale ani tam se nepoužíval pojem "náklady". Jsou to "výdaje" a daňově uznatelné jsou v okamžiku zaplacení. Princip, který popisujete (=do nákladů jen prodanou část), platí pro účetnictví, myšleno podvojné, protože jiné už není. Jana F.
      ************************************

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).