Re: Stačí faktura e-mailem?
Paní Ann, můžete mi prosím uvést, ve kterém zákoně a paragrafu je uvedeno, že faktura musí být
1) originál
2) podepsaná dodavatelem
3) s razítkem
Domnívám se, že se ve všech třech bodech mýlíte. Prosím prostudujte si náležitosti účetního dokladu v zákoně o účetnictví a náležitosti daňového dokladu v zákoně o DPH.
Případně se zamyslete nad tím, jestli jste už někdy viděla razítko a podpis na fakturách firem jako telecom, plynárny atd. A taky mi řekněte, jak poznáte, jestli to, co držíte v ruce, je originál a ne kopie. To, co píšete, jsou ZVYKLOSTI, ale žádný zákon je nevyžaduje. Pokud se mýlím, opravte mě.
Zpět k otázce:
Zpět k otázce:
Domnívám se, že faktura může být zaslaná emailem, pokud bude splňovat náležitosti účetního a daňového dokladu - viz výše. Je nějaký rozdíl, jestli fakturu vytiskne na své tiskárně dodavatele nebo odběratel?
Nejsem takový odborník jako vy ale mám pouze dojem,
že elektronické podání (např. FÚ-DPH, OSSZ-výkazy
a již zmíněný postup podle §26/4)
a poslání konkrétního dokladu z účetního programu -
návrhu smlouvy, dodáku, faktury -z Excelu nebo Wordu
(k vytištění) e-mailem nejsou stejné pojmové kategorie.
>>>>>Pokud jde o DD, tak §24/4 zák. o DPH a vyčerpávající
>>>>>diskuse na toto téma v minulosti.
>>>>>Jinak není problém, kromě průkaznosti.
>>>>§24/4 ZDPH by musel existovat.
>>>Řekla bych, že je to §26/4 ZDPH.
>>Promiňte, 26/4.
>
>Nejsem takový odborník jako vy ale mám pouze dojem,
Já taky ne.
>že elektronické podání (např. FÚ-DPH, OSSZ-výkazy
>a již zmíněný postup podle §26/4)
>a poslání konkrétního dokladu z účetního programu -
>návrhu smlouvy, dodáku, faktury -z Excelu nebo Wordu
>(k vytištění) e-mailem nejsou stejné pojmové
>kategorie.
Jistě, el. podání není to stejné jako odeslání DD mailem - to netvrdím. §26 se vztahuje na DD. Jestli jsem v diskusi něco přehlédl, tak sorry.
Pane 1, omlouvám se :-))) přiště musíte být rychlejší :-)))