Prosím, gravere-reklamovat či nereklamov

  • (neregistrovaný)

    2. 6. 2006 16:16

    Dobrý den gravere,
    prosím Vás o Váš názor.
    Tvarujeme izolace pro jednu nejmenovanou velkou zahraniční firmu. Tyto izolace nakupujeme od dodavatele zde v tuzemsku - je to jediný dodavatel, který má certifikované oprávnění k prodeji. s materiálem jsou celkem dost problémy. Vyrábí se v Itálii a je dle mne dost nekvalitní (někdy prodejce podezřívám, že nakupuje II.jakost). Samozřejmě, že materiál který se mi nezdá od dodavatele neberu - ten mi říká : "tak dobře, odvezu jej zpět do Itálie k reklamace". Materiál neodveze a nechává si ho skladem, pak třeba za měsíc, když si znova objednávám mi řekne: " jééé, já ještě nemám z Itálie žádný nový dovezený - co kdyby jste si vzal ten co jste nám vrátitl na reklamaci?" A já si ho samozřejmně vezmu, neboť bych zavinil výpadek (třeba i 14 dnů) ve výrobě mého odběratele - a to si dovolit nemohu. Je to takhle pořád dokola - stalo se to už nejméně 4x. Co mám dělat? Napsat svému odběrateli na faktury, že za kvalitu materiálu neručíme? Že rušíme pouze za kvalitu řezu? Fakt si nevím rady.
    Děkuji předem za Váš názor

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 6. 2006 16:39

      graver (neregistrovaný)

      Re: prosím, gravere-reklamovat či nerekl
      Bohužel vás zklamu. Toto není problém spotřebitelského práva - odpovědnost za vady materiálu musí být vymezena smluvně mezi vámi a dodavatelem + vámi a zákazníkem, jinak platí příslušná ustanovení ObchZ. Ale problém není ani ve smluvních vztazích - váš dodavatel zjevně něco smluvně garantuje, ale vzhledem ke svému výhradnímu postavení vás šikanuje. Jestli máte nebo nemáte svému odběrateli ručit za materiál, za který de facto nikdo neručí vám, to vám neporadím - koupí si to pak od vás? Má jinou možnost nebo musí spoléhat na vás (podobně, jako vy na svého dodavatele)?
      V každém případě svým zákazníkům transparentně sdělujte, od koho materiál berete - ať ví, čí je to kvalita. Pak zkuste dodavateli vysvětlit, co si o jeho zboží zákazníci myslí. Pokud ale má opravdu takový monopol, jak uvádíte, jen se vám vysměje. A jestli nejste ani jeho majoritní zákazník...

    • 2. 6. 2006 16:40

      graver (neregistrovaný)

      Re: prosím, gravere-reklamovat či nerekl
      Ještě poněkud hloupá otázka - nemůžete toho českého dodavatele vynechat a jít přímo ke zdroji? Na druhé straně, mohl by to udělat i váš zákazník...

    • 2. 6. 2006 17:54

      Jarmila (neregistrovaný)

      Re: prosím, gravere-reklamovat či nerekl
      Ne, materiál nemůžeme nakupovat přímo v Itálii - nemáme ten certifikát na kterém trvá náš odběratel.
      A náš zákazník? Ten myslím, že může vše a my bohužel budeme jen přihlížet.
      Před měsícem jsme přišli ze dne na den o 50% našich zisků - jen protože odběratel změnil výrobní postupy. Jsme vděčni i za těch zbývajících 50%. Bohužel jsme tímto byli nuceni k zaměstnaneckým změnám.

      Děkuji za Vaše oko, čas i vědomosti.

    • 2. 6. 2006 17:49

      Jarmila (neregistrovaný)

      Re: prosím, gravere-reklamovat či nerekl
      Smlouvu nemáme - ani s dodavatelem, ani s obděratele :-(((

      Náš zákazník ví od koho nakupujeme - neboť si i cenu za materiál domlouvá on sá a my mu jí musíme prodávat za stejnou (tak jak si domluvil u našeho dodavatele) :-(
      Dodavateli je ta kvalita ukradená, neboť moc dobře ví, že jinde nekoupíme :-(
      Majoritním zákazníkem jsme a nic nám to není platné.
      Opravdu začarovaný kruh.
      Kdyby na nás alespoň s tím materiálem nehráli takový divadlo, kdyby rovnou řekl, že to do Itálie zpět nepoveze. Loni jsme mu průběžně vraceli materiál a v prosinci jsme jej museli zpracovat, protože nám řekl, že je v Itálii dovolená a co jsme mohlii dělat?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).