Re: nájemné
no protiplněním bych moc neoperoval. spíš tím, že případná darovací daň je do určité výše osvobozená u dětí.
1. nějakej aktivní úředník by to mohl chtít danit jako nepeněžní příjmy:-( i tací jsou.
2.kdyby to čistě hypoteticky chtěl fú brát jako "dar" (což teda nepředpokládám) muselo by se to převést na peníze. předpokládám, že do určité finanční částky je dar dítěti i jeho manželovi s nulovou daní darovací.
K 1) - mám Vaší odpovědi rozumět tak, že kdyby protiplněním byla péče o rodiče nebo třeba zajištění občasných nákupů (neberte mě za slovo - to mě jen tak napadlo), tak by to úředník ocenil jako nepeněžní příjem? :-))
K 2) - až, prosím, narazíte na ten §, tak ho napište
1. lidé jsou různé, a nikde v zákoně nevidím, že by se např. jakékoliv nepeněžní plnění soudilo podle toho, zda je cizímu či vlastnímu:-)
2. to mě jako zkoušíte? nejsem odborník na darovací daň, ale co takhle že rodiče dali 60000 dceři, 60000 zeti, a ti jim těmito penězi "zaplatili" nájem? (§19odst.3 písm.b).a má to vyřešeno a žádný šťoura to nemůže napadnout.
komplikované, uznávám. ale divila byste se, co vše musí kolikrát fú řešit. např. jednou nějaký aktivní spoluobčan napsal udání až na MF, že paní hlídá každý den tři děti a určitě to nedaní a nemá na to oprávnění. paní byla vlastní babičkou těch dětí. ale vysvětlovat to až na MF, jak bylo s udáním naloženo a proč nebylo zdaněno nepeněžní plnění nebylo jednoduché:-)))
Resim podobny problem, nastehoval jsem si do sveho bytu v OV tchana a tchyni. Jestli si nejaky urednik bude myslet, ze budu platit nejake dane, za to, ze je necham bydlet ve svem byte tak at na to zapomene. Udelal bych takove toco, ze by se divil.
To by bylo sousto pro Strasburk :-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?