Prošvihlý termín

  • (neregistrovaný)

    21. 7. 2006 11:08

    Pracuji na ŽL pro jednu a.s. Majitel firmy , protože se jedná o a.s. domluvil audit. Auditor hned na počátku roku řekl , že firma má povinný audit a hned také na měn začal pracovat. Z tohoto důvodu jsme také podávali daňové přiznání k 30.6. Po podání daňového přiznání nám finanční úřad oznámil, že jsme porušili zákon protože firma povinný audit nemá. Samozřejmě také vyměřil penále.Kdo nese za toto pochybení odpovědnost? Já jako účetní , která se řídila pokynem auditora nebo za vše nese odpovědnost auditor, který pochybil?_

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 7. 2006 12:05

      Docent (neregistrovaný)

      Re: prošvihlý termín
      Tak obecně za účetnictví firmy (s.r.o.) odpovídá jednatel, podívejte se na smlouvu s auditorem, jaké tam máte sankce v případě, kdy auditor udělá něco špatně. Pokud žádné, obávám se, že máte smůlu a z auditora nic nedostanete. Pak také záleží na tom, jak majitel posoudí vaši chybu jako účetní a zda nebude po vás chtít škodu (penále) vymáhat, minimálně v rozsahu 4,5 násobku průměrné mzdy podle § 172 ZP (tuším), i to by se mohlo stát.

    • 21. 7. 2006 22:18

      H. (neregistrovaný)

      Re: prošvihlý termín
      To samé se však týká i smlouvy, kterou máte Vy jako účetní s firmou, pro níž děláte účetnictví. Ten §, na který odkazuje autor předchozí odpovědi, se týká snad jen účetní v prac. poměru, ne?

    • 21. 7. 2006 22:27

      Docent (neregistrovaný)

      Re: prošvihlý termín
      Jo, to je pravda, přehlédl jsem, že paní pracuje na ŽL

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).