Re: "Hlavní účetní"
>Můžete mi prosím zaslat odkaz, co vše by mělo být v
>náplni práci hlavní účetní? (toto si chci nechat napsat
>do smlouvy, abych se vyvarovala tomu, že nakonec budu
>dělat i pomocné práce v účtárně).
>
>Děkuji
>
> - kompletní vedení účetnictví
- vedení týmu účetního oddělení (cca 4)
- spolupráce s auditory, daňovým poradcem, finančním úřadem
- sestavování účetní závěrky a uzávěry, výkazů, přílohy a výroční zprávy, daňová přiznání
- reporting a komunikace s mateřskou společností
- odpovědnost za správnost dat
- občasné služební cesty
- cca 2 roky praxe v oblasti účetnictví
- komunikativní AJ ?
- dobrá znalost práce na PC - Word, Excel, Internet a Email
- znalost účetní a daňové legislativy
- samostatnost, flexibilita, organizační schopnosti, analytické myšlení
- ŘP sk. B
>
Re: "Hlavní účetní"
A co "košilkování faktur, řízení oběhu faktur, zaúčtování bankovních výpisů, pokladních dokladů do účetnictví, zaúčtování přijatých a vydaných faktur, provádění přefakturací?"
To mi teda na hlavní účetní nesedí (problém je v tom, že ve firmě je 1 "hlavní" účetní a 1 účetní)
Re: "Hlavní účetní"
Prvotní zpracování dat, která vstupují do účetnictví lze metodicky seřadit podle obtížnosti a podle toho rozdělit práce na jednotlivé pracovníky. Vaše pracovní náplň by měla obsahovat co všechno jste povina dělat. Jde o to, že hlavní účetní musí umět všechno, aby v případě nepřítomnosti zastoupila chybějící pracovníky.
Re: "Hlavní účetní"
Myslím, že pojem "hlavní účetní" je úplně jiný v malé firmě, kde kromě ní je už jen jedna "řadová" účetní - a něco jiného je ve velké firmě, kde má pod sebou X podřízených pracovníků. Myslím, že v malé firmě s CELKEM dvěma účetními bude muset i hlavní účetní dělat "podřadné" či "pomocné" práce, protože té rutiny je prostě moc, zatímco "specialit" není tolik, aby to zabralo plnou pracovní dobu té hlavní účetní.
Re: "Hlavní účetní"
Podotýkám, že firma má 500 zaměstnanců. 2 personalisty, 1 mzdovou účetní.......
Jde o to, že před 3 měsíci jsem se hlásila přes personální agenturu na post "hlavní účetní", vzali mě přesto, že umím anglicky a bylo nutné někým IHNED obsadit pozici. Inzerát v agentuře zůstal i po mém nástupu. V listopadu má nastupit další "hlavní účetní" - ten už umí požadovaný jazyk - němčinu. Mně za týden končí zkušební doba, bylo mi řečeno, že budeme 2 na stejné úrovni, abychom se coby "hlavní účetní" mohli zastoupit - ale to je blbost, na 1 dvorku může být jen 1 kohout:-) a já to s angličtinou nebu. Pokud zůstanu, předám tvrdě získané zkušenosti a co dál? Co si o tom myslíte? Každopádně se mnou nehrají fér hru ... Ale zase na druhou stranu je to perfektní zkušenost, praxe do budoucna.
Tak zvažuji, co si nechat napsat do dodatku ke smlouvě v případě, že ve firmě setrvám.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 8. 2006 12:05
Můžete mi prosím zaslat odkaz, co vše by mělo být v náplni práci hlavní účetní? (toto si chci nechat napsat do smlouvy, abych se vyvarovala tomu, že nakonec budu dělat i pomocné práce v účtárně).
Děkuji