Paušální výdaje

• (neregistrovaný)

20. 10. 2006 11:49

Prosím o radu:
    Jsem OSVČ, pracuji jako finanční poradce. Jelikož mám poměrně vysoké příjmy a zároveň jen málo výdajů, uvažuji že bych za rok 2006 uplatnila výdaje paušální částkou. Zajímalo by mě:
    1. V jaké výši si mohu výdaje uplatnit (40,50 nebo více %)?
    2. Zda ještě do výdajů mohu něco zahrnout, nebo pouze daná % z příjmů?
    3. Musím vést daňovou evidenci, nebo stačí vést přehled příjmů?

Velice děkuji za rady.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 10. 2006 11:53

MilušeA (neregistrovaný)

Re: Paušální výdaje
      Nechci Vám jako finančnímu poradci radit, ale
      paušální výdaje uplatněte ve výš 50% a k tomu ZP a SP
      ve výši úhrady v daném roce(jen do výše dle ZDP),
      stačí vést přehled o příjmech.

• 20. 10. 2006 12:52

Zdenka (neregistrovaný)

Děkuji Vám, jsem sice finanční poradce, ale v oblasti bankovnictví, proto jsem si tímto nebyla jista. Ještě jednou děkuji za info.

• 20. 10. 2006 13:59

Zdenka (neregistrovaný)

Ještě bych si chtěla pro jistotu ujasnit:předpokládám správně, že nemusím vést ani knihu jízd? Ale silniční daň platit musím, že?

• 20. 10. 2006 20:42

Zdena (neregistrovaný)

1. Pokud máte na svoji činnost živnostenský list, tak můžete uplatnit ýdaje ve výši 50% příjmů.
      2. Navíc uplatňujete pojistné na ZP a SP. Jestli si platíte nemocenské pojištění na denní dávku u soukromé pojišťovny, pak částečně uplatníte i toto pojistné - blíže § 7/10 zákona o daních z příjmů. Vašim výdajem bude pojistné, skutečně zaplacené ve zdaňovacím období, bez ohledu na to, ke kterému období se vztahuje.
      3. Povinně vedete: záznamy o příjmech, evidenci pohledávek a dále evidenci hmotného majetku (pořiz.cena nad 40.000,- Kč) a nehmotného majetku (nad 60.000,- Kč), který lze odpisovat.