Cena za účetní služby

• (neregistrovaný)

30. 3. 2017 14:45

Dobrý den, jsem OSVČ a letos jsem měnil účetní. Měl jsem předtím dvě, pokaždé mne stálo daňové přiznání do 3 000Kč. Mám ho pokaždé skoro na stejné úrovni. Nová účetní si naúčtovala za zpracování přes 8 000 Kč. Nehodlám to platit. Nemá nikde žádný ceník. Předem jsme se nedohodli na ceně, viděla však faktury z předchozích let. Jak vypočítávají účetní svou odměnu? Mají tabulky? Nebo si každý může říct, kolik chce? Mohu se nějak bránit? Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 3. 2017 14:58

Hanča (neregistrovaný)

Nic ve zlém, ale jak se můžete s někým domluvit na práci aniž byste věděl, kolik zaplatíte? Asi jí to ale budete muset zaplatit, aby Vás třeba nehonila jako dlužníka a potom se můžete nějakým způsobem domáhat vrácení aspoň části peněz.

• 30. 3. 2017 15:00

M.M. (neregistrovaný)

Dobrý den,

účetní nemají žádné tarifové odměny, jde o smluvní ceny obvyklé v daném místě a čase. Ještě jsem se nesetkal s tím že by někdo uzavřel smlouvu na účetní služby bez jakkoli vyjádřené ceny, ať již ceníkem, odkazem na ceník ve smlouvě, individuálním paušálem, cenou za položku, dodatkem, nevím prostě něčím...

Pokud jste něco uzavřel bez uvedení ceny, je to diskutabilní, nicméně NOZ jasně hovoří o tom,  že smlouvy jsou spíše platné, tedy v případě že se nedohodnete, musel by cenu obvyklou určit soud, zde se vychází z porovnatelných obchodních zvyklostí pro danou lokalitu a čas ( jiná je v Praze jiná v Mostě )

Tak to u ní reklamujte pro důvody nepřiměřené ceny, požádejte o opravu případně dobropis, pokud se nedomluvíte smírem, pak se nedá nic dělat... zda bude případnou pohledávku účetní žalovat za pár tisíc, to bych se docela divil. Je také na druhou stranu otázkou, proč měníte pořád dokola účetní a jakým způsobem přistupujete ke smlouvám.   

• 30. 3. 2017 15:57

Karel Novotný (neregistrovaný)