Pohotovost

• (neregistrovaný)

24. 11. 2006 12:26

Pracuji jako řidič dodávkového vozu. Pracovní dobu mám od 6 do 15 hodin, ale někdy z cesty přijedu až kolem 19 až 20. hodiny (v zimě to bude ještě později). Teď mě ve firmě přidělili na pohotovost mimo pracoviště. Moje otázky zní:

1: Má zaměstnavatel právo přidělit mi pohotovost, aniž by ji se mnou projednal a dohodl? A mohu s tím nějak nesouhlasit?

2: Pokud se vrátím z jízdy tak pozdě, musím nastoupit pohotovost řekněme kolem 3hodiny ranní dalšího dne (v podstatě za nějakých 7 hodin)

3:Vztahují se na dodávkové vozy (sk.B) nějaké povinné přestávky podobně jako u nákladní dopravy?

Díky za odpovědi

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 11. 2006 16:14

Zuzik (neregistrovaný)

Re: Pohotovost
      >Pracuji jako řidič dodávkového vozu. Pracovní dobu mám
      >od 6 do 15 hodin, ale někdy z cesty přijedu až kolem
      >19 až 20. hodiny (v zimě to bude ještě později). Teď mě
      >ve firmě přidělili na pohotovost mimo pracoviště. Moje
      >otázky zní:
      >
      >1: Má zaměstnavatel právo přidělit mi pohotovost, aniž
      >by ji se mnou projednal a dohodl? A mohu s tím nějak
      >nesouhlasit?
      Zaměstnavatel Vám musí předložit písemnou dohodu o pohotovosti,jako dodatek prac.smlouvy a pokud s ní souhlasíte, tak je platní pouze s Vaším podpisem.

>2: Pokud se vrátím z jízdy tak pozdě, musím nastoupit
      >pohotovost řekněme kolem 3hodiny ranní dalšího dne (v
      >podstatě za nějakých 7 hodin)
      vy musíte mít odpočinek 12 hodin mezi směnami a může být zkrácen na 8 hodin. Na 8 hod. nesmí bát zkracovánn z důvodu nařízení prac.pohotovosti.
      >
      >3:Vztahují se na dodávkové vozy (sk.B) nějaké povinné
      >přestávky podobně jako u nákladní dopravy?