Re: Pohotovost
>Pracuji jako řidič dodávkového vozu. Pracovní dobu mám
>od 6 do 15 hodin, ale někdy z cesty přijedu až kolem
>19 až 20. hodiny (v zimě to bude ještě později). Teď mě
>ve firmě přidělili na pohotovost mimo pracoviště. Moje
>otázky zní:
>
>1: Má zaměstnavatel právo přidělit mi pohotovost, aniž
>by ji se mnou projednal a dohodl? A mohu s tím nějak
>nesouhlasit?
Zaměstnavatel Vám musí předložit písemnou dohodu o pohotovosti,jako dodatek prac.smlouvy a pokud s ní souhlasíte, tak je platní pouze s Vaším podpisem.
>2: Pokud se vrátím z jízdy tak pozdě, musím nastoupit
>pohotovost řekněme kolem 3hodiny ranní dalšího dne (v
>podstatě za nějakých 7 hodin)
vy musíte mít odpočinek 12 hodin mezi směnami a může být zkrácen na 8 hodin. Na 8 hod. nesmí bát zkracovánn z důvodu nařízení prac.pohotovosti.
>
>3:Vztahují se na dodávkové vozy (sk.B) nějaké povinné
>přestávky podobně jako u nákladní dopravy?
Vztahují se na Vás nejen ustanovení zák.práce a nařízení vlády č.108/1994 Sb.- zkuste si tyto najít v zákonech BC. Určitě byste měl každý rok asolvovat školení řidičů z povolání, kde byste byl s těmito všemi právy a povinnostmi seznámen !
>Díky za odpovědi
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 11. 2006 12:26
Pracuji jako řidič dodávkového vozu. Pracovní dobu mám od 6 do 15 hodin, ale někdy z cesty přijedu až kolem 19 až 20. hodiny (v zimě to bude ještě později). Teď mě ve firmě přidělili na pohotovost mimo pracoviště. Moje otázky zní: