Kam účtovat PHM

• (neregistrovaný)

27. 11. 2006 11:06

Jsem začátečník v podvojce a prosila bych o radu. Naše firma má 3 auta, takže spotřeba PHM je docela vysoká, využívají se na přesuny zboží mezi prodejnami, vyjíždí za zákazníky na opravy, jezdí nakupovat materiál i zboží. Ke mně se dostávají pouze doklady za nakoupené PHM. A z toho nepoznám kolik PHM kam šlo. Můžete mi poradit nějaký postup jak je zaúčtovat aby to bylo pro FU přijatelné. Zatím dávám na 501. Děkuji moc za radu, jsme meší firma a na administrativu je málo lidí a moc práce, takže na nic není čas. Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 11. 2006 13:14

Ivča (neregistrovaný)

Re: Kam účtovat PHM
      Nevím, jestli dobře rozumím dotazu, ale veškeré náklady na PHM spojené s podnikáním se účtují na 501 bez ohledu na to, na co byly vynaloženy (jestli se použily použily, když jeli na opravu nebo pouze mezi přesunem). Pak už je na vás, jestli si uděláte analytiku na každé auto nebo budete účtovat dohromady.
      Nakoupené PHM by měly souhlasit s knihama jízd, které by si měli vést zaměstnanci tzn. nemůžete mít v nákladech 100 000,- Kč za PHM na jedno auto, ale v knize jízd zaznamenány 2 jízdy, to by se samozřejmě před FÚ neobhájilo.

• 27. 11. 2006 13:17

anonymous (neregistrovaný)

Re: Kam účtovat PHM
      Asi to zůstane na Vás udělat si v tom nějaký systém.
      Pokud nenakupujete PHM na CCS, kde je vytisknuto které auto, kdy a kolik a za kolik - tak vám budou muset řidiči popisovat doklady alespoň registrační značkou (SPZ) - asi to jde z pokladny - takže i tam by se dalo podchytnout na pokladním dokladu - komu byla vyplacena hotovost a za které vozidlo, dále každý řidič má povinnost vést knihu jízd a tam je kolonka - čerpnání PHM - takže nezbývá vám než opravdu důsledně požadovat vyplňování tiskopisů, jinak se s tím opravdu neshledáte. (V nákladních autech je také záznam - tachograf? -ale to přesně nevím jaké informace poskytuje)
      ahoj