Živnostenský list a studium

• (neregistrovaný)

4. 6. 2017 11:25

Dobrý den,

řeším takový problém... Před pěti lety jsem se nechal navést do jedné ne-zcela solidní finančně poradenské společnosti. Z toho důvodu jsem si založil ŽL. Na úřadě mi bylo řečeno, že dokud nevydám první fakturu, nemusím se hlásit na sociální, ani zdravotní. Situace se má tak, že mi ŽL běží dodnes, avšak nikdy jsem na něm nic neudělal. Každý rok jsem podával na FÚ prohlášení o nulových příjmech. Celou dobu jsem byl student.

Můj dotaz tedy zní - jak postupovat, když se blíží konec studia? Je můj postup akceptovatelný, nebo mám problém?

Děkuji moc za odpovědi.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 6. 2017 16:01

M.M. (neregistrovaný)

Dobrý den,

pokud jste studoval a současně byl ( a jste ) OSVČ pak platilo po dobu studia :

Pro potřeby SP :

Samostatná výdělečná činnost se dle ustanovení § 9 odst. 6 zákona o důchodovém pojištění v roce 2015 považuje za vedlejší samostatnou výdělečnou činnost, pokud OSVČ v kalendářním roce:

byla nezaopatřeným dítětem podle ust. § 20 odst. 4 písm. a) zákona. č. 155/1995 Sb.,
      o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů (studium)

• Tedy po dobu studia jste měl nahlásit na OSSZ že současně podnikáte to doložit ( potvrzením o studiu ) bal by jste považován za vedlejší OSVČ, současně nedosahujete rozhodného příjmu, pro stanovení minimální zálohy. Tedy zálohy neplatíte a jednou ročně doplatíte SP vypočtené ze skutečné výše příjmu. Pokud jste neměl příjem, měl jste podat přehled bez uvedeného příjmu a doplatek by nevznikl, protože tzv. vyměřovací základ by byl nulový.

Pro potřeby ZP :
        Osoby, za které je plátcem pojistného na zdravotní pojištění stát, určuje § 7 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

patří mimo jiné tzv. Nezaopatřené děti :