Re: smlouva o dílo a dane
No jsem student, a delam webdesign na dohodu o provedeni prace a dva to chteli na smlouvu o dilo. Na tu smlouvu by to bylo celkem od obou cca. do 10 000,-
Prijem ze zivnosti to asi nebude. Nepodnikam ani nemam zadny pracovni uvazek. Proste nekdo chce udelat design, tak ho udelam a pak ho dame na dohodu nebo tu smlouvu o dilo.
*** Pod §10/1/a (ten, kde jsou příjmy do 20 tis. úplně osvobozené od daně) patří příjmy z PŘÍLEŽITOSTNÝCH činností. Tenhle pojem se dá ale vyložit různě. Pokud je to nějaká jednorázovka za rok, je to bezpochyby ono. Ale pokud se tím nějak soustavně (taky pojem) zabýváte, měl byste mít ŽL (daně a odvody si řešit sám) nebo to dělat jako závislou činnost, kde daně a odvody jsou věcí zaměstnavatele. Soustavnost, jednorázovost a nahodilost si může správce vykládat jinak než Vy. Můžete se dostat do sporu, můžete ho klidně vyhrát ale můžete ho i prohrát. Takže těch 10 tis. můžete risknout a považovat za §10/1/a (a doufat, že to tak posoudí i správce). Ale já na Vašem místě bych si určitě do budoucna zařizovala ŽL a dělala to jako živnost :-) ***
*** :-) Já vím, že chcete slyšet nějaký souhlas :-) Ale určité riziko, i i když podle mě malé, podstupujete. Váš příjem by vyplul na povrch až v momentě, kdy by byli kontrolováni ti, kteří Vám vypláceli :-) A pak by se až někdo možná zajímal o Vás - a tohle všechno i to, co by mohlo následovat, je spíše otázka štěstí :-) ***
aha. No ja jen chci aby to bylo vsechno ok, abych pak neco nemusel platit nebo tak.
Zkratka obcas nekomu udelam design za nejaky peniz a jelikoz nemam ZL a jsem student, tak to napisu na dohodu o provedeni prace nebo na smlouvu o dilo. O zadne miliony se nejdena :)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?