Re: prosím!!! náklady před zahájením pod
Předpokládám, že dnem 8.1.2007 byla s.r.o. zřízena - tedy zapsána do obchodního rejstříku. Až do tohoto data nechejte zásoby na skladě a nájemné i ostatní náklady na účtu náklady příštích období (v počátečním stavu byste měla zůstatek výsledkových účtů a to není dost dobře možné). Pokud jste platili nájemné v prosinci, nebyli jste ještě plátci daně, nemůžete nic odečítat a nemůžete podat daňové přiznání. Náklady a nákupy v období mezi založením (t.j. sepsáním společenské smlouvy) a zřízením (zápis do OR) budete mít v počáteční rozvaze. U majetku si můžete uplatnit odpočet DPH podle § 74 zák. o DPH - pozor, u majetku, ne služeb jako nájemné a pod., a to v prvním přiznání.(FÚ si to stejně přijde zkontrolovat. )
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
14. 1. 2007 21:08
Prosím o radu, zda s.r.o. plátce DPH registrovaný dobrovolně v lednu 2007 při zahájení podnikání 8.1.2007 může uplatnit do nákladů zásoby a nájemné na leden a únor, které platili 28.12.2006, dle mého názoru lze uplatnit do nákladů, ale DPH???
Prosím zda víte který je to paragraf ve kterém je dáno co a jak dlouho před samotným zahájením činnosti si může dát podnikatel do nákladů napište!
V Případě, že půjde nájem, který byl placen v prosinci dát do DPH, bude to v přiznání za 1.čtvrtletí 2007 nebo máme podat přiznání za 4.čtvrtletí 2006 teď?
Díky