Re: DP, DoPP a smlouva o dilo
>Zdravim,
>
> v roce 2006 jsem mel nekolik dohod a 3 smlouvy o
>dilo. Ty smlouvy o dilo cinily dohromady cca. do 10
>000,- Musim je nekde uvadet, neco odvadet nebo platit?
Pokud budou obhájeny jako přijmy z příležitostné činnosti (§10/1/a), pak se do 20000 za rok od daně osvobozeny (§10/3)
>
>Dale jsem mel nekolik dohod o provedeni prace. Z toho
>jsem mel v jednom mesici 3zamestnavatele A, B, C. V
>mesici listopad jsem od nich dostal A = 2000,-, B =
>4500,-, C = 6000,-. Do DP uvadim jen castky od toho C? Ti
>ostatni dva uz me nezajimaji ne?
Záleží na tom, u kterého jste podepsal prohlášení. Pokud u A nebo u B, pak uvedete toho, u kterého jste podepsal a k tomu C. Pokud jste podepsal u C, uvedete pouze C. Pokud jste nepodepsal nikde, uvedete C.
>
>Vycazim z toho, ze jsem student, takze soc. a zdrav.
>neplatim. S jednim mam podepsane prohlaseni k dani,
>takze tim padem musim podavat DP a uvadim tyto castky i
>kdyz budou do 5000,-/mesic + ty od kterych jsem mel
>prijem vyssi nez 5000,-/mesic.
Viz výše.
>
>Pro vytvoreni DP si musim od kazdeho zamestnavatele
>vyzadat potvrzeni prijmu za rok 2006 nebo staci jen od
>tech, kde to bylo daneno zalohovou dani?
Viz výše - potřebujete potvrzení od příjmů, které byly daněny zálohovou daní.
>
>Jedna se to vse o vytvoreni webove grafiky. Nekdo
>napise, ja udelam, podepiseme smlouvu a zaplati. Jelikoz
>nemam ZL, tak jsem zvolil DoPP nebo smlouvu o dilo.
>
>Chapu to vse dobre?
>
>Budu rad za kazdou radu! Dekuji
Re: DP, DoPP a smlouva o dilo
Zásady jsou tyto:
1) Pokud jste alespoň v 1 měsíci měl mzdu daněnou v režimu "nejméně 20%", pak jste povinen podat přiznání. Tato daň je zálohová.
2) V režimu "nejméně 20%" se daní tehdy, jestliže nemáte podepsané prohlášení a mzda byla nad 5000 hrubého.
3) Pokud jste měl souběžně 2 nebo více zaměstnavatelů, a mzdy byly daněny zálohovou daní, pak také musíte podat přiznání.