Inventarizace závazků a pohledávek

  • (neregistrovaný)

    25. 1. 2007 9:56

    Každoročně jsem si nechávala odsouhlasit pohledávky od odběratelů. Dodavatelům jsem se snažila zaplatit do 31.12.2006 a když ne, tak mi oni většinou poslali sami dopis k odsouhlasení. Nyní nemám žádné nezaplacené faktury, přesto eviduji jak přijaté, tak vydané zálohy na nedodělané zakázky. Na všechny dodávky mám uzavřené kupní smlouvy a smlouvy o dílo. Zde je uvedeno datum předání až v roce 2007 a rozepsané jednotlivé zálohy. Stačí, když k sestavě závazků a pohledávek přiložím kopie zálohových faktur a smluv? Kde najdu jednoznačně určeno, že musí závazky a pohledávky odouhlasit dodavatelé/odběratelé?
    A ještě jsem se setkala s tím, že si někdo nenechává odsouhlasit pokud dojde k uhrazení do data uzávěrky (přiloží jen kopii výpisu s poznámkou, že bylo uhrazeno....).
    Jak postupujete Vy?
    Děkuji všem, kteří se podělí se zkušenostmi.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 1. 2007 12:21

      Ivča (neregistrovaný)

      Re: Inventarizace závazků a pohledávek
      Já myslím, že pasáž o tom, že se musí vše navzájem odsouhlasit nenajdete nikde. Je to spíš výmysl auditorů, protože to je pro ně nejprůkaznější. Navíc stejně spousta firem nepošle zpět odsouhlasení.
      Inventarizaci u záloh stačí tak, jak píšete + možná bankovní výpisy.
      Odsouhlasení k datu uzávěrky mi přijde jako blbost, možná je to dobré pro opravné položky, ale neznám nikoho, kdo by to dělal.

    • 25. 1. 2007 12:56

      Kamila (neregistrovaný)

      Re: Inventarizace závazků a pohledávek
      Také to neděláme. Máme řádově několik desítek neuhrazených faktur, za které platby přijdou až v lednu - únoru. Odsouhlasení by bylo neúměrně drahé a v mnoha případech by se mi nic nevrátilo.

    • 25. 1. 2007 14:01

      Ilona M (neregistrovaný)

      Re: Inventarizace závazků a pohledávek
      Děkuji za názory, taky se mi zdá obesílání dodavatelů a odběratelů zbytečné, když kolikrát dojde k úhradě ještě dřív než rozešlete dopisy.....
      Možná je vážně lepší doložit si k inventarizaci kopie všech dostupných dokladů (kvůli průkaznosti) a odsouhlasení dělat jen v případě, že to bude vyloženě auditor požadovat.
      Jsem ráda, že to obesílání nepřijde zbytečné jen mně:-)))
      Připojíte se ještě někdo s názorem? Zajímal by mě to.

    • 25. 1. 2007 14:21

      Dana (neregistrovaný)

      Re: Inventarizace závazků a pohledávek
      Příjde mi to velice užitečné. Již několikrát se nám stalo, že odběrateli nebyly daňové doklady vůbec doručeny a když se to zjistí po uzavření roku tak to není vůbec příjemné. Posíláme ID hlavně malým a především problémovým firmám. Taky se nám někdy objeví chyby z naší strany - špatně popárované bankovní převody.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).