Re: Zpracování bankovních výpisů
Všechny položky na výpisu mám pod jedním číslem dokladu. Vždy účtuji až datum odepsání nebo připsání položky - někdy se stane, že jim naše peníze leží nějaký ten den na účtu než je dají nám... Nepodepisuji nic (při účtování výpisu), jsme malá firma, takže "oběh účetních dokladů" je posouvání z jednoho konce stolu na druhý - málokdy opustí můj stůl a jdou navšívit někoho jiného... Záleží na tom, co si stanoví každá účetní jednotka a podle toho by se měla řídit.
Re: Zpracování bankovních výpisů
Jenže jeden doklad má jedno datum uskutečnění případu a výpis nám chodí jednou týdně. Takže i když jsou platby uskutečněny v různé dny, mají stejné datum - a to datum výpisu. Jste zodpovědná za účetní případ a zároveň osoba odpovědná za zaúčtování? V tomhle nemám jasno a i tyhle dva podpisy by podle par.11 zák. o účetnictví měly na dokladu být.
Re: Zpracování bankovních výpisů
Počkejte - vám na tom výpisu nenapíšou k jakému datu v tom týdnu se ty platby provedly? Výpis byl vystaven k nějakému datu, ale jednotlivé položky na výpise (tj. každý řádek) musí přece mít každá svůj datum platby. A podle toho to já účtuji. Vždyť jinak bych to účtovala k jinému datu.A s tím - to že mi kontrola z FÚ nevytkla případné chybějící podpisy neznamená, že by to tam asi nemělo být. Tak si vytiskněte nějaký souhrnný doklad. A ty osoby jak píšete můžou být jedna a tatáž (jako třeba já).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
6. 2. 2007 12:07
Prosím popište mi někdo systém zpracování bankovních výpisů - jaké datum uskuteč.úč.příp. (den zaplacení nebo den výpisu?), jeden účetní doklad je jedna odchozí či příchozí platba nebo celý výpis? Jestliže jedna platba, jak číslujete doklady? Co podepisujete vy a co ředitel? děkuji moc, již rok se s tím potýkám.