LeeX

• (neregistrovaný)

9. 2. 2007 22:05

prosím prosím, odpovězte mi na mé otázky u příspěvku, kdy mě obviňujete z šíření paniky. začínám být zmaten ohledně toho, že právníci podnikají podle zákona o advokacii...(opět upozorňuji, že jsem psal právník, nikoliv advokát), že šířím jakousi paniku, když tvrdím, co se má hlásit...
    BTW: evo, chápu, že mi napíšete, že mám pokračovat v původní diskuzi, ale když ona leax vždycky plivne, a na další reakce mlčí...a mlčí.....

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 2. 2007 18:37

graver (neregistrovaný)

právníci a advokáti
      Tu diskusi jsem nesledoval, ale připojím se pokud jde o výklad pojmů právní a advokát, protože to sám nějak nechápu.
      Imho je právník de iure advokátem (advokát je jen podmnožinou obecného pojmu právník z hlediska rozsahu aktivit), tudíž se na něj vztahuje zákon o advokacii. Chaos do toho vnáší zák. 209/1990 Sb., o komerčních právnících, který je ale platný jen pro právníky, poskytující pomoc subjektům v souvislosti s jejich podnikáním.

• 10. 2. 2007 20:07

1234 (neregistrovaný)

Re: právníci a advokáti
      ale souhlasíte s tím, že právník (ne advokát - doufám, že se shodneme na tom, že ne každý právník může být advokát:-) může podnikat podle živnostenského zákona, na ŽL?

• 10. 2. 2007 22:07

Jirka (neregistrovaný)

Stejně jako graver jsem nečetl původní diskusi, nicméně oznamovací povinnost na právníka ne. Lea má pravdu, i když to možná myslela jinak.

• 10. 2. 2007 21:23

Jirka (neregistrovaný)

---
      1. 209/1990 o komerčních právnících do toho chaos vnášet ani nemůže, prvním /vlastně druhým/ krokem zákona o advokacii bylo zrušení 209/1990.
      2. Podle zákona o avokacii právník taky podnikat nemůže, přečtěte si § 2 zákona.
      3. Souhlas že může mít živnostenský list, pochopitelně na něco jiného než právní služby, ty jsou zákonem o advokacii vyloučeny ze živností.
      ---

• 11. 2. 2007 9:27

graver (neregistrovaný)