Hlavní navigace

Paušální výdaje

  • (neregistrovaný) 85.71.195.---

    11. 10. 2011 18:02

    Dobrý den,

    velice rád bych se optal na několik mých nedorozumění se systémem, které bych si rád ověřil.

    1) Mám internetový obchod a v případě objednávky samozřejmě vystavuji fakturu. Jelikož však při daňovém
    přiznání uplatňuji paušální výdaje, neeviduji si náklady = poštovné, nákup prodávaného zboží, kancelářské potřeby, atd.
    Na internetu jsem se však dočetl, že bych mohl mít problém, jelikož určité úřady v ČR by mohli v případě kontroly požadovat,
    kde jsem prodávané zboží zakoupil a jakého je původu. Řeším tedy problém, kdy si podle mě zákon protiřečí = nemusím evidovat
    náklady (třeba i fakturu za nákup zboží) a musím evidovat prodávané zboží. Trochu tomu nerozumím.

    2) Jak dlouho musím archivovat vystavené faktury na zakoupené zboží. (nejsem plátcem DPH)

    Mnohokrát děkuji za Váš čas a odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 10. 2011 13:48

      autorka

      Dobrý den,

      k dotazům postupně:

      1) Z hlediska daně z příjmu a uplatnění paušálních výdajů skutečně evidujete pouze příjmy a pohledávky. Jiná situace bude v případě kontroly jinými úřady, např. celní úřad, ČOI atd. Tam bude třeba původ prodávaného zboží dokázat. Na druhou stranu by měl být dohledatelný u Vašeho dodavatele.

      2)  Doklady pro účely daně z příjmů evidujete po dobu, po kterou může být doměřena daň (vydané faktury). V případě faktur přijatých a uplatnění paušálních výdajů evidence potřebná není, pro jiné úřady bych evidovala minimálně po dobu, po kterou je zboží na skladě. Jen připomínám, že prodané zboží může být zákazníkem reklamováno. Potom by záleželo na sjednaných podmínkách s Vaším dodavatelem (reklamace mezi podnikateli dle obchodního zákoníku). Tedy i v takovém případě se může doklad o nákupu zboží hodit. 

      Dagmar Kučerová     

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).