Re: rozdělení platby
Jen jsem si neuvědomila, že je již říjen, tudíž předávací protokol asi za září nestihnete.
Re: rozdělení platby
Se zákazníkem problém není. Můžu si dát do smlouvy, že "platba bude na základě dílčích faktur s dohodnutou splatností v hotovosti při jejich doručení ".
Jen mě šlo o to jestli to můžu vůbec rozdělit a jak (teď už vím tedy že ano) a abych to správně zaúčtoval a odvedl dph. Budou to tedy dvě plnohodnotné faktury. Pochopil jsem to správně?
Re: rozdělení platby
Zákazník je spokojený, takže nebude problém to dát zpětně papírově do pořádku.
Díky moc za rady, jen mám ještě problém se dvěmi paletami, na kterých mě dodali materiál. Jsou na daňovém dokladu spolu s materiálem, vše placeno v hotovosti (usk.zd.pl. 12.9., vystaveno a zaplaceno 27.9.). Palety v ceně 220,-bez dph/ks. Vrátil jsem je 27.9. a dostal za ně na daň. dokladu-účtenka za hotové 200,-bez dph/ks. Vedu DE v progr. MRP a zaúčtoval jsem je v jedné kolonce bez rozepsání s materiálem do výdajů-nákup materiálu a po vrácení zapsal do "jiné zdanitelné příjmy". Je to dobře?
Nebo druhá možnost může být že bych je vůbec nezaúčtoval s materiálem (cenu v nákupu materiálu snížil o cenu palet) a pak ani nezaúčtoval doklad o vrácení-příjmu?
Toto se mě s paletami přihodilo poprvé.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
8. 10. 2011 14:12
Jsem OSVČ, plátce dph, vedu si sám daňovou evidenci.
Dělám právě zateplení domu v objemu cca 300.000,-bez dph, počátek prací v září (3Q), ukončení v říjnu (4Q).
Chtěl bych rozdělit platbu v hotovosti od zákazníka na dvě faktury(např.190000+dph/110000+dph) - 1. v září, 2. po dokončení v říjnu, abych nemusel odvádět celých 30000,-dph až v lednu. Jak to provést nejlíp, aby to bylo správně.