Hlavní navigace

Rozdělení platby

  • (neregistrovaný) 88.146.209.---

    8. 10. 2011 14:12

    Jsem OSVČ, plátce dph, vedu si sám daňovou evidenci.
    Dělám právě zateplení domu v objemu cca 300.000,-bez dph, počátek prací v září (3Q), ukončení v říjnu (4Q).
    Chtěl bych rozdělit platbu v hotovosti od zákazníka na dvě faktury(např.190000+dph/110000+dph) - 1. v září, 2. po dokončení v říjnu, abych nemusel odvádět celých 30000,-dph až v lednu. Jak to provést nejlíp, aby to bylo správně.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 10. 2011 10:55

      Boban (neregistrovaný) 88.146.209.---

      Re: rozdělení platby
      Nikdo neporadí?
      Myslím, že můžu napsat na jednu ...za uliční část a druhou fa ...za dvorní část - dokončení. Je to tak? Zákazníkovi to vadit nebude. Zateplení je přes " Zelená úsporám".

    • 9. 10. 2011 11:06

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.29.---

      Re: rozdělení platby
      Co vám brání uzavřít s odběratelem dodatek smlouvy, že bude předáno v dílčích plněních (etapách). Jen je třeba to smluvně řádně ošetřit.

    • 9. 10. 2011 11:16

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.29.---

      Re: rozdělení platby
      Jen jsem si neuvědomila, že je již říjen, tudíž předávací protokol asi za září nestihnete.

    • 9. 10. 2011 11:23

      Boban (neregistrovaný) 88.146.209.---

      Re: rozdělení platby
      Se zákazníkem problém není. Můžu si dát do smlouvy, že "platba bude na základě dílčích faktur s dohodnutou splatností v hotovosti při jejich doručení ".
      Jen mě šlo o to jestli to můžu vůbec rozdělit a jak (teď už vím tedy že ano) a abych to správně zaúčtoval a odvedl dph. Budou to tedy dvě plnohodnotné faktury. Pochopil jsem to správně?

    • 9. 10. 2011 11:28

      alen1 (neregistrovaný) 46.135.29.---

      Re: rozdělení platby
      Tam je na tom nejdůležitější předávací protokol na dokončenou a převzatou část díla. Na základě toho předávacího protokolu pak vystavujete fakturu se zdanitelným plněním dnem předání a převzetí dokončené části díla.

    • 9. 10. 2011 11:55

      Boban (neregistrovaný) 88.146.209.---

      Re: rozdělení platby
      Zákazník je spokojený, takže nebude problém to dát zpětně papírově do pořádku.
      Díky moc za rady, jen mám ještě problém se dvěmi paletami, na kterých mě dodali materiál. Jsou na daňovém dokladu spolu s materiálem, vše placeno v hotovosti (usk.zd.pl. 12.9., vystaveno a zaplaceno 27.9.). Palety v ceně 220,-bez dph/ks. Vrátil jsem je 27.9. a dostal za ně na daň. dokladu-účtenka za hotové 200,-bez dph/ks. Vedu DE v progr. MRP a zaúčtoval jsem je v jedné kolonce bez rozepsání s materiálem do výdajů-nákup materiálu a po vrácení zapsal do "jiné zdanitelné příjmy". Je to dobře?
      Nebo druhá možnost může být že bych je vůbec nezaúčtoval s materiálem (cenu v nákupu materiálu snížil o cenu palet) a pak ani nezaúčtoval doklad o vrácení-příjmu?
      Toto se mě s paletami přihodilo poprvé.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).