Hodinový průměr

• (neregistrovaný)

7. 3. 2012 13:50

Dobrý den,
    máme zaměstnance, kteří jsou odměňováni jak hodinovou, tak i úkolovou mzdou podle potřeby. Nastoupili do pracovního poměru v lednu 2012, tento měsíc byli odměňováni převážně v úkolové mzdě. Teď řeším jak jim zaplatit lékaře v měsíci únoru. Měla bych stanovit pravděpodobný hodinový průměr, pokud bych vzala hodinovou mzdu, tak bych je znevýhodnila cca 10,- Kč za každou hodinu. Myslíte , že není v rozporu se ZP vyjít z hrubé mzdy za leden dělené počtem odpracovaných hodin? Zdá se mi nejvíce spravedlivé. Za leden jsem ovšem platila lékaře hodivkou. Můžu tento průměr změnit během čtvrtletí?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 3. 2012 14:53

Líba (neregistrovaný)

Re: Hodinový průměr
      Správně by se měl stanovit pravděpodobný průměr v okamžiku, kdy je poprvé potřeba a používat stejný celé čtvrtletí. Ve vašem případě to bylo už při lednové mzdě, potřebovala jste platit lékaře. 10,- na hodinu mi přijde jako dost velký rozdíl. Na druhou stranu se jedná jen o pár hodin. Uvažte sama.

• 7. 3. 2012 20:02

Karlík (neregistrovaný)

Moc Vám děkuji p. Líbo, zase jste mi odpověděla jako jediná. Opravdu jsem z toho už neštastná. Nejjednodužší by byl stanovit pravděpodobný průměr jako jejich hodinovou mzdu.Ale když se zamyslím, že pravděpodobný hod. průměr má být ten, který nejvíce bude odpovídat skutečné mzdě a právě první 3 měsíce budou pracovat převážně úkolem. V lednu jsem si to ani neuvědomila. Teď kdybych přepočítala průměry v únoru, nebyly by stejné ve všech třech měsících. Kontrolovat by to měl úřad práce a ten jak jsem se informovala bude kontrolovat jestli je dodržován ZP ve prospěch zaměstnance. V lednu šlo celkem pouze o 32 hodin lékaře, takže to asi přepočítám ve prospěch zaměstnance.
      Ještě jednou Vám děkuji a přeji pěkný večer.

• 7. 3. 2012 20:36

Líba (neregistrovaný)