Re: stánkový prodej - vedení DE
když se na to pak podíváte jako nestranná osoba, vypadá to v pořádku, akorát, že to vytváří účetní a je to skoro fantazie, akorát trvám na tom, aby byly faktury, nebo dodací listy na nákup, nestačí jen pokladní doklad
Re: stánkový prodej - vedení DE
>>>>Zmámý mě požádali o zpracování DE, neplátce DPH.
>>>>Věnují se prodeji kuch. nádobí, hrnců atd. Denně
>>>>objíždějí
>>>>vesnice a města. Nejsem si jistá jak by ta DE měla
>>>>vypadat. K dispozici mám pouze pokladní doklady o
>>>>nákupu
>>>>zboží a poplatky za prodejní místo a rozhlas. Tržby
>>>>žádné "prostě to nějak udělej", inventura taky žádná,
>>>>zůstatek zboží neznámý.
>>>>
>>>>
>>>>Nákup zboží cca 120.000,- Kč,
>>>>60% marže - tržba vychází na 192.000,- Kč. Tuto
>>>>částku rozdělím poměrně na 7 měsíců, (podnikají vždy
>>>>7
>>>>měsíců v roce). Zapíšu tržbu jednou částkou vždy k
>>>>poslednímu dni měsíci.
>>>>Jako inventurní soupis vypracuji namátkově soupis
>>>>zboží z posledních nákupních dokladů, cca v hodnotě
>>>>15.000,- Kč.
>>>>
>>>>Prosím o radu, zda je možné takto DE vypracovat nebo
>>>>ne. Děkuji
>>>
>>>
>>>Pokud se nikomu nebudete chlubit, že to tak děláte,
>>>je
>>>to správně
>>
>>Děkuji, chlubit se nikomu nebudu, jen se těžko něco
>>vytváří jen bez podkladů, tak jsem se chtěla
>>ubezpečit,
>>zda by někde nemohla být chyba. Nebyla jsem si jistá
>>marží, ale snad to bude dostačující.
>
>když se na to pak podíváte jako nestranná osoba,
>vypadá to v pořádku, akorát, že to vytváří účetní a je to
>skoro fantazie, akorát trvám na tom, aby byly faktury,
>nebo dodací listy na nákup, nestačí jen pokladní
>doklad
>
>Myslíte, aby na dokladech bylo položkově vypsáno druh zboží?
Re: stánkový prodej - vedení DE
Musím přiznat, že mám také takovou "evidenci". Sice příjmy mi dávají, ale jsou zase naprosto nedostačující, takže je uměle navyšuji. Marži mám ještě nižší. Počítám to odspodu: kolik je minimální základ na osobu, rodinu, připočtu sociální, zdravotní (které jsou nedaňové), pak přičtu jejich náklady na bydlení a to pak mám rozdíl mezi náklady a výnosy. Pokud nemají jiné příjmy, tak z něčeho být musí, tak ať na sebe zbytečně neupozorňují. Dle mého názoru je marže dostačující, ale zkuste to propočítat.
Re: stánkový prodej - vedení DE
Na těch 7 měsíců vychází základ daně cca 50.000,- Kč. tz. na měsíc 7.142,- Kč. Těch zbývajících 5 měsíců jsou na úřadě práce. Tak nevím jestli bych jim měla nechat nějaký příjem z podnikání na těch 5 měsíců, tz. navýšit tržbu??
Ještě se zeptám ohledně skladových zásob. Je nutné vést skladové karty? Mám jen soupis zásob k 31.12.
Re: stánkový prodej - vedení DE
já skladové karty nevedu, ale zvláštní evidenci, kdy z každé přijaté faktury vypočítávám teoreticky, kolik by byla tržba, z toho mi vyjde, kolik teoreticky má na zásobách, z toho vyjdu, kolik by mohly být tržby, a po odečtení té skutečné tržby mi vyjde i teoretický zůstatek zásob.
Re: stánkový prodej - vedení DE
7tis po odečtení všeho? I ZP a sociálky? No, není to nic moc. Mají to dohromady? Ale zase - byli na UP, tak zkusili podnikání a "nezbohatli". Každopádně je tam rezerva pro FÚ, odpočet na poplatníka je za celý rok, jen pohlídat, aby jim nenaskočil nedoplatek pro ZP a sociálku. Ale jestli letos končí, tak bych snad ani zásoby nedělala, museli by to pak dodaňovat při ukončení podnikání.
Re: stánkový prodej - vedení DE
Ano, po odečtení i sociálního a zdravotního. Ale už je to napsané jen na paní, pán je v důchodu, ale jezdí s ní. Tak počítám jen na jednoho. Je tam i započítán i paušál na dopravu (4.000 * 7 ) 28.000,- Kč. Nic jiného v nákladech nemají, pouze nákup zboží, pronájem místa a cca 3.000,- Kč telefon.
To bych pak musela zvednout tržbu aspoň na 80%, aby ten zisk byl slušnější.
Nechala jsem jim k 31.12.2011 zásoby cca 11.000,- Kč ať mají něco na rozjezd tento rok. Myslíte nedělat zásoby tento rok???
Re: stánkový prodej - vedení DE
Podle mě na marži až tak nezáleží - kde není žalobce, není soudce. Za kolik prodají je jejich věc. Pokud bude paní v podnikání pokračovat i letos, zásoby nechte tak. Ale jestli už skončila 31.12., tak musíte mít zásoby 0 - prostě prodej.
Těch 7tis klidně nechte tak. Jen pro kontrolu: měli zaplacenou silniční daň? To zkontrolujte a případně doplaťte.
Re: stánkový prodej - vedení DE
>>
>>Ano, po odečtení i sociálního a zdravotního. Ale už
>>je
>>to napsané jen na paní, pán je v důchodu, ale jezdí s
>>ní. Tak počítám jen na jednoho. Je tam i započítán i
>>paušál na dopravu (4.000 * 7 ) 28.000,- Kč. Nic
>>jiného
>>v nákladech nemají, pouze nákup zboží, pronájem místa
>>a cca 3.000,- Kč telefon.
>>
>>To bych pak musela zvednout tržbu aspoň na 80%, aby
>>ten zisk byl slušnější.
>
Silniční daň zaplacenou měli na těch 7 měsíců. Bude podnikat zřejmě do 31.8.2012, pak by měla jít do důchodu. K tomu datu bych měla dát stav zásob 0, vše bylo prodáno?
Můžu se ještě zeptat, psala jste, že máte marži ještě menší, a že počítáte odspodu. (minimum na osobu, sociální a zdravotní, náklady na bydlení.....
3.410,- Kč minimum
1.670,- VZP
1.807,- OSSZ
CELKEM 6.887,- Kč x 7 měsíců vychází 48.209,- Kč, což je základ daně. Mě na % vychází navýšení o 60%.
To potom musíte příjmy o dost navyšovat, aby Vám vyšel nějaký slušný zisk.
Re: stánkový prodej - vedení DE
Tak jak jsem psala níže. Oni mi sice tržby přinesou, ale jsou velmi nízké, tak předpokládám, že skutečnost je vyšší, jen nechtějí přiznat. Na ty procenta mi to nevychází tak vysoko - mají zřejmě vyšší objem než paní. Ale tady je to dáno i tím, že byla na ǓP a pak chtěla "něco" dělat, tak zkusila.
Pokud bude chtít paní pokračovat v podnikání i v důchodu, tak jí nic bránit nebude. Pokud ukončí, tak musíte mít zásoby buď 0 nebo dodanit.
Re: stánkový prodej - vedení DE
Nezlobte se, ale vy jste tady fakt hazardéři. Takové podnikatele nesnáším, to bych si na krk nevzala. Taky to zkoušeli, nějak to udělej, ale vždy jsem chtěla tržby napsané od nich. To je pak účto "vymyslím od stolu". Nehledě na to, že většinou účetnictví nikdo z nich nerozumí a když přijde na lámání chleba...tak to já ne, to účetní. Jako fakt za někoho psát tržby, to zavání průšvihem.
Re: stánkový prodej - vedení DE
Samozřejmě s Váma souhlasím. Ale podklady nejsou někdy všechno. Já opravdu dostávám denní tržby, ale když to sečtu, tak sama vidím, že to prostě pravda není, protože jinak by skočili po půl roce. Všechno vysvětlím i s tím, že prostě za podklady nesou zodpovědnost sami. A oni si to musí přebrat. Přiznání zpracovat musí a ve ztrátě být nechtějí....
Re: stánkový prodej - vedení DE
...nechala bych si vše podepsat. Samozřejmě že za podklady nesou zodpovědnost sami, ale aby jste ty podklady od nich dostala. Bez papíru už neúčtuji. Zjistila jsem, že už za pár měsíců neví, co bylo předtím. Takže buď vám tržby donesou psané od nich, a nebo jim je hoďte do exelovské tabulky(na základě informace od nich kolik,že) a tu si nechte podepsat.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
18. 3. 2012 18:42
Zmámý mě požádali o zpracování DE, neplátce DPH. Věnují se prodeji kuch. nádobí, hrnců atd. Denně objíždějí vesnice a města. Nejsem si jistá jak by ta DE měla vypadat. K dispozici mám pouze pokladní doklady o nákupu zboží a poplatky za prodejní místo a rozhlas. Tržby žádné "prostě to nějak udělej", inventura taky žádná, zůstatek zboží neznámý.
Nákup zboží cca 120.000,- Kč,
60% marže - tržba vychází na 192.000,- Kč. Tuto částku rozdělím poměrně na 7 měsíců, (podnikají vždy 7 měsíců v roce). Zapíšu tržbu jednou částkou vždy k poslednímu dni měsíci.
Jako inventurní soupis vypracuji namátkově soupis zboží z posledních nákupních dokladů, cca v hodnotě 15.000,- Kč.
Prosím o radu, zda je možné takto DE vypracovat nebo ne. Děkuji