Nedodané zboží

  • (neregistrovaný)

    22. 3. 2012 9:59

    Dobrý den,

    čínský dodavatel nám doručil zásilku, která byla poškozená. Přepočítáním jsme zjistili, že část zboží nebylo doručeno. Zboží jsme zaplatili a proclili dle původní faktury (včetně nedodaných kusů).

    Nedodané zboží chceme uhradit od dodavatele. Jak to prosím teď správně řešit zhlediska DPH a účtování?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 3. 2012 10:05

      PKL (neregistrovaný)

      Re: Nedodané zboží
      Pokud Vám dodavatel uzná reklamaci a zboží pošle vč. náhrady za poškozené zboží. Tak byste měli mít zásilku udanou bez celní hodnoty resp. součástí zásilky nebude faktura. Dostanete doklady, na kterých bude uvedeno osvobození. Myslím, že uděláte nejlépe pokud se obrátíte na příslušný celní úřad a zeptáte se co po Vás budou chtít v případě, že to zboží nebude podléhat clu ani DPH.
      Nevím jestli vedete účetnictví nebo DE.
      Zdravím

    • 22. 3. 2012 10:27

      jiriiiiiiiiiiiiiiiiik (neregistrovaný)

      Re: Nedodané zboží
      Vedeme účetnictví a zásilka už je proclena (puštěna do volného oběhu) dle původní faktury. Dopravu zajišťoval dodavatel a zjišťujeme, zda zásilku pojistil. Nyní chceme, aby nám dodavatel uznal reklamaci.

      Napadlo mě, zda by to šlo řešit takto:
      1) výdejka na nedodané zboží Kč 18.000,- (v pořizovací ceně jsou započítány vedlejší náklady)
      548/132: Kč 14.000,-- daňově uznatelné
      548/132: Kč 4.000,-- daňově neuznatelné
      2) vystavíme fakturu za škodu dodavateli 311/648: Kč 14.000,- (jen prodejní cena od dodavatele).

      Po zaplacení faktury bude bude škoda do výše náhrady (Kč 14.000,-) daňově uznatelná. DPH by se to snad týkat nemělo.

    • 22. 3. 2012 10:34

      PKL (neregistrovaný)

      Re: Nedodané zboží
      Asi bych v tuto chvíli neřešila účtování, protože to bude záležet na tom co Vám napíšte dodavatel a jakým způsobem se bude řešit vyřízení. Pokud Vám pošle zboží vč. toho rozbitého - nebudete to účtovat viz. výše. Takže nejdříve dořešte reklamaci vč. nedodaného zboží...potom vyřešte účtování. Přeji hodně úspěchů..

    • 22. 3. 2012 12:18

      jiriiiiiiiiiiiiiiiiik (neregistrovaný)

      Re: Nedodané zboží
      Pokud nám dodavatel reklamaci uzná a náhradu zboží zasílat určitě nebude, je můj způsob řešení správný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).