Re: Nárok na PPM
>Jsem studentkou, ale už v červenci 2011 mi bylo 26 let
>V roce 2010 jsem na pracovní smlouvu odpracovala 8
>měsíců - práce při studiu. Předpokládám, že z tohoto
>zaměstnání
>se mi započítá cca 14 dní, pokud bych porodila v
>polovině prosince,
>takže i kdybych hned začala pracovat, 270 dní v
>posledních 2 letech před nástupem na mateřskou nedosáhnu.
>
>Vyplatí se mi nastoupit do zaměstnání? Měla bych u
>případného zaměstnavatele nárok alespoň na dávky
>nemocenského pojištění (kdyby došlo k rizikovému těhoteství)?
>
>Předem děkuji za jakoukoliv radu.
Myslím, že nemáte jasno v rozdílu mezi zdravotním a nemocenským pojištěním.
Zdravotní pojištění je povinné. Stát jej platí jen za některé kategorie občanů. Vy jste to byla jako student do 26 let nebo jako osoba v evidenci ÚP. Jinak si 1080,- kč musí každý zaplatit sám. Např. student ve věku nad 26 let. Ze zdravotního pojištění se platí lékařská péče a léky.
Zdravotní pojištění se platí jen z pojištěného příjmu. Z toho máte nárok na nemocenskou, PPM a ošetřovné. 270 pojištěných dnů se počítá za poslední 2 roky před nástupem na PPM. Na tu se nastupuje 6-8 týdnů před předpokládaným datem porodu. Vám to zřejmě nevyjde. V případě řádného ukončení studia v září, jak plánujete, se vám bude nějaká doba studia započítávat. To teď nevím přesně, zkuste najít v zákoně o nemocenském pojištění.
Pokud budete zaměstnaná, můžete dostat nemocenskou v souvislosti s porodem, tj. 6 týdnů před předpokládaným datem porodu a 6 týdnů po porodu.
V každém případě ode dne porodu máte nárok na rodičovský příspěvek. Taky by bylo dobré si uvědomit, že to dítě má tatínka.
Re: Nárok na PPM
Děkuji.
Takže nemocenskou dostanu jen v souvislosti s porodem? Kdybych byla někde zaměstnána, byť třeba jen měsíc než bych musela nastoupit na neschopenku, tak nic nedostanu?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.