Nárok na PPM

• (neregistrovaný)

7. 5. 2012 10:52

Dobrý den,
    prosím o radu ohledně peněžité pomoci v mateřství.

Jsem studentkou, ale už v červenci 2011 mi bylo 26 let - od srpna do října 2011 jsem si tedy platila zdravotní pojištění. Od listopadu do ledna jsem ze zdravotních důvodů přerušila studium a díky tomu jsem se mohla přihlásit na úřad práce, který za mě 3 měsíce platil zdravotní pojištění. V lednu jsem se stala kvůli závěrečným státním zkouškám opět studentkou, následně jsem opět zažádala o přerušení studia, v únoru jsem si zaplatila zdravotní pojištění sama a od března do 10. května mám opět přerušené studium ze zdravotních důvodů a zdravotní pojištění za mne platí úřad práce.
    10. května se opět stanu studentkou, s tím, že na konci května mě čeká závěrečná státní zkouška. Problém je, že pokud se mi tuto
    zkoušku podaří vykonat úspěšně, čeká mě v září ještě 2. část
    závěrečných státních zkoušek, takže nadále budu mít status studenta a zase budu mít problém s placením zdravotního pojištění.

Potřebovala bych poradit, jestli existuje nějaký způsob, jak dostat
    mateřskou nebo nějaké jiné dávky, případně jak zařídit, aby za mě
    stát alespoň zaplatil zdravotní pojištění.

V roce 2010 jsem na pracovní smlouvu odpracovala 8 měsíců - práce při studiu. Předpokládám, že z tohoto zaměstnání
    se mi započítá cca 14 dní, pokud bych porodila v polovině prosince,
    takže i kdybych hned začala pracovat, 270 dní v posledních 2 letech před nástupem na mateřskou nedosáhnu.

Vyplatí se mi nastoupit do zaměstnání? Měla bych u případného zaměstnavatele nárok alespoň na dávky nemocenského pojištění (kdyby došlo k rizikovému těhoteství)?

Předem děkuji za jakoukoliv radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 5. 2012 14:20

Líba (neregistrovaný)

Re: Nárok na PPM
      >Jsem studentkou, ale už v červenci 2011 mi bylo 26 let

>V roce 2010 jsem na pracovní smlouvu odpracovala 8