Re: DPH-domek na venkově-prosím
Děkuji, na katastru zapsané jako hospodářské stavení, a co teď s tím, asi opravdu bude nutné dojít na stavební úřad.
Re: DPH-domek na venkově-prosím
Upozorňuji, že nejsem právník, jen jsem se setkala ve své praxi s různými situacemi kolem zápisů na katastrálních úřadech.
Pokud je v katastru uvedeno hospodářské stavení a notář v dědickém řízení uvedl RD, pak si myslím, že vás poškodil na vašich právech. Při stanovení ceny se jinak cení RD a jinak hospodářské objekty. Zejména s ohledem na to, zda jste musela někoho vyplácet.
Také je problém v rozporu mezi tím, jak vám posuzuje objekt FÚ a tím, co je v katastru. FÚ musí postupovat podle zápisu v katastru.
Navíc, ukončené dědické řízení má charakter soudního rozhodnutí, tedy stav v něm uvedený má větší váhu, než stav zapsaný v katastru.
Pokud je v usnesení o dědictví uveden RD, pak je to podklad ke změně zápisu v katastru. Takže pokud zajdete s tímto usnesením na katastr, měli by vám provést změnu z hospodářského stavení na RD.
Ale je to jen můj laický názor. Pokud vám zde odpoví někdo s právním vzděláním, může mě poopravit.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
31. 5. 2012 14:01